δε γαμάς που δε γαμάς, δεν γαμιέσαι να γαμήσουμε;
(από τον φραστικό θησαυρό της νεοελληνικής νεανικής αντρικής κουλτούρας)
φίλες και φίλοι, καλή σας μέρα
ΠΡΙΝ αρχίσετε να διαβάζετε όσα θα γράψω σήμερα, θα ήθελα να διευκρινίσω ευθέως και σαφώς ότι θεωρώ τη συνθηματική φράση Μητσοτάκη γαμιέσαι παντελώς απαράδεκτη. Ντρέπομαι μόνο που την ακούω. Όχι για λογαριασμό αυτών που την μεταχειρίζονται αλλά γιατί έχω αυτιά και ακούω. Δεν θα ήθελα να είχα, σε αυτή την περίπτωση. Αν δεν άκουγα, δεν θα άκουγα και το όχι ρε πούστη μου που συνηθίζουν να επαναλαμβάνουν καθώς μιλάνε πολλοί άντρες και πολλές γυναίκες. Ντρέπομαι. Δεν θα άκουγα την προειδοποιητική απειλή, έρχεται πούτσα. Ντρέπομαι. Δεν θα άκουγα την απειλή θα σε γαμήσω ούτε την χλευαστική προτροπή άντε και γαμήσου. Ντρέπομαι. Ούτε μάτια θα ήθελα να είχα, δεν θα ήθελα να βλέπω αναρχικούς και αριστερούς, άντρες και γυναίκες, να κάνουν τη γνωστή χειρονομία του κωλοδάκτυλου προς άλλους άνδρες και γυναίκες, είτε αυτοί είναι φίλοι είτε είναι αφεντικά είτε είναι μπάτσοι. Ντρέπομαι. Δεν θα ήθελα να ξέρω να διαβάζω. Αν δεν ήξερα, δεν θα διάβαζα σε τοίχο γραμμένο το ΜΠΑΤΣΟΙ ΜΟΥΝΙΑ και ένα Α μέσα σε κύκλο από κάτω. Ντρέπουμι.
ΟΣΟΙ και όσες ηδονίζονται με την επίμαχη συνθηματική φράση, θα μου προσάψουν τις κατηγορίες ότι είμαι σεμνότυφος και ότι υπερασπίζομαι τον Μητσοτάκη. Δεν θα απολογηθώ. Να νομίζετε και να πιστεύετε ό,τι θέλετε, δεν μπορώ να κάνω κάτι γι΄ αυτό. Εάν όμως έχετε λίγο χρόνο και την υπομονή να διαβάσετε αυτά που θα γράψω, τα λέω και τα επαναλαμβάνω εδώ και πολλές δεκαετίες, μπορεί κάτι να υποψιαστείτε, μπορεί κάτι να σκεφτείτε και ίσως αναθεωρήσετε κάποια πράγματα. Θα στερηθείτε βέβαια την ευχαρίστηση, την απόλαυση και την ηδονή που εξασφαλίζετε κάθε φορά που διαπιστώνετε ότι ο τάδε γαμιέται, όταν απειλείτε ότι θα τον ή θα την γαμήσετε, ότι είναι μουνί, μουνόπανο, ότι είναι μαλάκας, ότι είναι πούστης, αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Ό,τι και να κάνουμε, πάντα κάτι στερούμαστε. Η έλλειψη και η στέρηση δεν λείπουν ποτέ.
ΟΤΑΝ λέμε, Θανάση γαμιέσαι, υπονοούμε σαφέστατα ότι κάποιος τον γαμάει. Το ρήμα γαμάω είναι ενεργητικό, το γαμιέμαι είναι παθητικό. Αυτός που γαμάει, κάτι κάνει, ποιεί, και κατά τον Πλάτωνα και κατά τον Αριστοτέλη, και αυτός που γαμιέται, κάτι παθαίνει, πάσχει. Η αντίθεση ποιείν και πάσχειν είναι μία από τις αναρίθμητες αντιθέσεις που εντοπίζουμε και στον Πλάτωνα και στον Αριστοτέλη. Τι κάνει αυτός που γαμάει και τι παθαίνει αυτός που γαμιέται; Είναι βέβαιο ότι αυτός που γαμιέται παθαίνει κάτι, υποφέρει, υφίσταται κάτι οδυνηρό – τι όμως; Προφανώς είναι κάτι που δεν θα έπρεπε να παθαίνει, να υπομένει, να υποφέρει και να υφίσταται. Η φράση γαμιέσαι δεν είναι απλά μια αντικειμενική διαπίστωση, μια ουδέτερη περιγραφή αλλά έχει στοιχεία περιφρόνησης, απαξίωσης, τουτέστιν είναι μια αξιολογική κρίση. Υπάρχει κάποια αξία. Ποια είναι αυτή η αξία, από την οποία αφίσταται αυτός (ή αυτή) που γαμιέται;
ΤΟ παράξενο είναι ότι αυτή η περιφρόνηση, η απαξίωση υπάρχει και όταν το ρήμα γαμιέσαι εκσφενδονίζεται, εκστομίζεται κατά των γυναικών. ‘Ετσι, θα ακούσουμε έναν άντρα να βρίζει μια γυναίκα, γαμιέσαι μωρή καριόλα. Θα αγνοείτε μάλλον τις βρισιές, οι νέοι και οι νέες, ψωλομαζώχτρα, ψωλαποθήκη, ψωλορουφήχτρα, τσουτσουνοπνίχτρα – ξέρω καμιά εικοσαριά ακόμα αλλά αυτές είναι αρκετές, ντρέπομαι. Οι ίδιες διαπιστώσεις, οι ίδιες απειλές: θα σε γαμήσω, μουνόπανο! Κάτι παθαίνει λοιπόν και η γυναίκα, όταν γαμιέται. Τι παθαίνει; Τι υφίσταται που δεν θα έπρεπε να υφίσταται;
Η διαπίστωση ΘΑΝΑΣΗ ΓΑΜΙΕΣΑΙ είναι ταυτόσημη νοηματικά με το Θανάση, είσαι πούστης. Εφ΄ όσον είσαι πούστης, δεν είσαι άντρας. Τι είσαι, λοιπόν; Είσαι γυναίκα. Μα ο Θανάσης δεν έχει μουνί! Εάν είχε ευρά, θα έκανε μουνί αλλά δεν έχει. Μπορεί να πάρει δάνειο, ή να το κάνει με γραμμάτια! Προς το παρόν όμως δεν έχει. Άρα δεν είναι γυναίκα. Άντρας δεν είναι, γυναίκα δεν είναι, τι στο καλό είναι; Το τι είναι μας το υποδεικνύει η σαφής περιφρόνηση της επίμαχης συνθηματικής φράσης που εξετάζουμε: είναι άντρας που υποβιβάζεται στην κατάσταση της γυναίκας. Είναι απαράδεκτος αυτός ο υποβιβασμός; Είναι κακό να είσαι γυναίκα; Ναι, είναι κακό. Μα γιατί; Διότι δεν ποιεί, δεν ενεργεί αλλά πάσχει, παθαίνει, υποφέρει, υπομένει. Ο άντρας ποιεί, η γυναίκα πάσχει. Αυτό είναι το φυσιολογικό, αυτό είναι το κανονικό. Το ανώμαλο και το παθολογικό είναι ο άντρας να πάσχει, να παθαίνει, να υποφέρει, να υπομένει. Και ρωτάμε για άλλη μια φορά: τι ποιεί ο άντρας, τι πάσχει η γυναίκα; Τι δεν πρέπει να πάσχει, να παθαίνει, να υποφέρει ο άντρας;
ΤΙ πάσχει, τι παθαίνει, τι υποφέρει, τι υπομένει, τι υφίσταται ο Θανάσης όταν γαμιέται; Υφίσταται τη διείσδυση του πέους. Δεν θα έπρεπε να την υφίσταται. Γιατί; Διότι έχει πέος. Είναι στη φύση του να έχει πέος και είναι στη φύση του επίσης να διεισδύει με το πέος – όποιος έχει πέος, οφείλει να διεισδύει. Εάν δεν το κάνει, υποβιβάζεται στην κατάσταση του όντος εκείνου που δεν έχει πέος και υφίσταται τη διείσδυση, οφείλει να την υφίσταται – αυτό το ον είναι η γυναίκα.
Η γυναίκα όμως περιφρονείται παρά το ότι από τη φύση της υφίσταται την διείσδυση του πέους και οφείλει να την υφίσταται, οφείλει να παθαίνει και να υποφέρει. Εάν είναι έτσι, δεν θα πρέπει να την υφίσταται! Εάν όμως δεν την υφίστατο, εάν δεν έπασχε, δεν πάθαινε, δεν θα ποιούσε, δεν θα ενεργούσε ο άντρας. Ο άντρας όμως ποιεί, διεισδύει – ειδάλλως δεν είναι άντρας. Να διεισδύεις είναι καλό, όχι να υφίστασαι τη διείσδυση. Να διεισδύεις όχι μόνο με το πέος αλλά με ο,τιδήποτε μπορείς να διεισδύσεις οπουδήποτε σε ο,τιδήποτε οποτεδήποτε! Να διεισδύεις με το ακόντιο στο σώμα του αντιπάλου, με το αυτοκίνητο στον δρόμο, με τη μπάλα στη εστία της αντίπαλης ομάδας, να διεισδύεις στη χώρα των εχθρών, να διεισδύεις στο κύτταρο, στο σύμπαν. Παντού και πάντα διείσδυση. Πολλές διεισδύσεις!
ΤΙ κάνεις, όταν διεισδύεις; Νικάς. Προκαλείς πόνο. Κατακτάς. Ελέγχεις. Αρπάζεις. Καταστρέφεις. Υποτάσσεις. Και τι γίνεται όταν νικάς; Γίνεσαι πιο ισχυρός. Και τι γίνεται όταν γίνεσαι πιο ισχυρός; Μπορείς και επιβάλλεις τη θέλησή σου ευρύτερα και ευκολότερα. Όταν γαμάς, διεισδύεις. Όταν γαμάς, νικάς, προκαλείς πόνο, κατακτάς, υποτάσσεις, ελέγχεις, αρπάζεις, καταστρέφεις. Όταν γαμιέσαι, ηττάσαι, πονάς, υποτάσσεσαι, πέφτεις θύμα αρπαγής, καταστρέφεσαι. Λέμε: γαμάει το αυτοκίνητο! Πολύ γαμάτο σπίτι! Έτσι-γαμάει- ο- Πει-ραι-άς! Θα σας γαμήσουμε την Κυριακή! Αλλά: του ΄δωσα το αυτοκίνητο και μου το γάμησε! Με γάμησε σήμερα το αφεντικό μου, γαμήθηκα στη δουλειά σήμερα!
ΘΑΝΑΣΗ ΓΑΜΙΕΣΑΙ: κάποιος σε γαμάει, επιβάλλει τη διείσδυση και εσύ την υφίστασαι. Με αυτό τον τρόπο περιέρχεσαι θέσει στη θέση και την κατάσταση της γυναίκας, άρα δεν είσαι άντρας. Είναι απαράδεκτο να υποβιβάζεσαι στην κατάσταση της γυναίκας διότι η κατάσταση της γυναίκας είναι απαράδεκτη, αφού από τη φύση της υφίσταται και οφείλει να υφίσταται τη διείσδυση, την ήττα, την ταπείνωση. Δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να υφίστασαι τη διείσδυση, να πάσχεις, να γαμιέσαι, να ηττάσαι, να υποτάσσεσαι – δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από τα να είσαι γυναίκα. ‘Η, ενώ είσαι άντρας, να περιέρχεσαι, να υποβιβάζεσαι στην κατάσταση της γυναίκας.
ΔΕΝ υπάρχει πιο μεγάλη συμφορά για τον άντρα.
Εμένα δε μου αρέσει γιατί το θεωρω κατάντια και εκφραση απαξιας του πολιτικου προβληματισμου. Χουλιγκανοποιηση του πολιτικου , κοινωνικου και σατιρικου λογου.
Υπαρχει παρακμη; Ναι. Υπαρχει θυμος ; Ναι.
Θελουμε ενα θυμο τυφλο χουλιγκανικο τυπου η εναν θυμο που συνοδευεται και απο αλλες ιδεες;
Και ποια ειναι αραγε η εναλλακτικη; Πολιτικη αναταραχη για να ισχυροποιηθει πχ ο ενας φιλορωσος μαφιοζος εναντι του αγγλοσαξωνα μαφιοζου;
Γιατι αυτο βλεπω . Μεσα στο ευρυτερο γεωπολιτικο παιχνιδι πολιτικοι σχηματισμοι καλουν σε πορειες με σημαια ‘δικαστικες’ αποφασεις του twitter !! Υπαρχει ΔΙΨΑ να κεφαλαιοποιηθουν-καπελωθουν τα βασανα – οργη του κοσμου ενθαρρυνωντας τον να κανει κολοδαχτυλα (πχ ζαραλ.) στον πρωθυπουργο και να βριζει, αναζητωντας συνεχως προσφορες αφορμες.