φίλες και φίλοι, καλή σας μέρα
ΕΑΝ ψήφιζαν μόνο οι γυναίκες, ο ΣΥΡΙΖΑ θα εξασφάλιζε πολύ άνετα αυτοδυναμία. Πρόκειται περί βεβαιότητας. Η βεβαιότητα αυτή μας ωθεί να κάνουμε κάποιες σκέψεις πάνω σε ένα υπό διερεύνηση ζήτημα – το ζήτημα του θελγήτρου του Κυρίου, του θελκτικού, ελκυστικού, τραβηχτικού Κυρίου· του θελγήτρου της Κυριαρχίας, της Κυριαρχίας ως θέλγητρο. Δεν είναι οι μόνες που θα κάνουμε. Τα αποτελέσματα των εκλογών εγείρουν πολλά ζητήματα, κάποια καινοφανή – θα τα εξετάσουμε όλα, όσα τουλάχιστον έχω αντιληφθεί, τις επόμενες μέρες. Σήμερα θα τα αναφέρω μόνο και θα περιοριστώ να εξετάσω μια πτυχή του ενός από αυτά – τη σχέση του Κυρίου με τη γυναίκα και κυρίως με την υποτελή γυναίκα. Να τα άλλα ζητήματα: της αυτοακύρωσης του λόγου του Κυρίου ως η υψίστη έκφανση του λόγου της απάτης, της αποχής, της αυτοεξαπάτησης, της μίμησης, της ανθρωποβοσκητικής, του μικροαστικού ηρωισμού, της προδοσίας της ομάδας.
ΠΡΟΤΙΜΩ τη λέξη θέλγητρο από τη λέξη γοητεία. Η πρώτη δηλώνει μεν ό,τι και η γοητεία, την ελκτική δύναμη που διαθέτει κάποιος, την οποία και ασκεί – θα δούμε πως και με ποιους σκοπούς – δηλώνει όμως και κάτι άλλο: το μέσον που διαθέτει η ελκτική Ισχύς και με το οποίο επιτυγχάνεται η έλξη. Η κατάληξη -τρον δηλώνει το μέσον (άροτρον – το μέσον με το οποίο οργώνουμε, αρόω – πρβλ. κάτοπτρο, ανάκλιντρο, σκήπτρο, σκιάχτρο και άλλα πολλά). Το θέλγητρο είναι το μέσον με το οποίο θέλγουμε, ελκύουμε, τραβάμε, μαγεύουμε, καταπραΰνουμε, μαγνητίζουμε, έως και υπνωτίζουμε). Στα αρχαία ελληνικά το θέλγητρον είναι κάθε τι που θέλγει, το μαγικό μέσο, το μαγικό φίλτρο, ενώ το θελκτήριον είναι και το μέσον και η ελκτική δύναμη, η γοητεία.
ΔΕΝ έχουμε εξετάσει το ζήτημα του θελγήτρου του Κυρίου, της ελκτικής, ελκυστικής, τραβηχτικής δύναμης που διαθέτει. Δεν μας επιτρέπεται να το αρνηθούμε. Ο Κύριος διαθέτει θέλγητρο, γοητεία, ελκτική δύναμη, επειδή διαθέτει θέλγητρα, πολλά μάλιστα. Όσα πιο πολλά διαθέτει, τόσο πιο μεγάλη και πολύπλευρη η θελκτική Ισχύς Του: νεαρή ηλικία, νιάτα δηλαδή, άρα σωματική δύναμη, άρα υγεία, άρα μακριά από τον θάνατο, άρα σεξουαλική δύναμη· ήπιος λόγος, άρα αποφυγή της βίας, απάτη, φήμη, πλούτος, ισχύς· ικανότητα και δυνατότητα σχεδιασμού, δημιουργίας, επινόησης του μέλλοντος, εκπλήρωσης επιθυμιών, επιβολής ελέγχου. Αυτά είναι τα θέλγητρά του και τα χρησιμοποιεί συστηματικά, συνειδητά, προγραμματισμένα, μελετημένα – με μεγάλη αποτελεσματικότητα.
ΤΑ θέλγητρα τραβάνε τον υποτελή αλλά όχι όλα μαζί. Το καθένα ή κάποια από αυτά μαζί έλκουν διαφορετικές κοινωνικές ομάδες και κατηγορίες. Τις νεαρές γυναίκες τις τραβάει ως νέος και δυνατός και ανεξάντλητος επιβήτορας – είναι λίγες οι γυναίκες που θα ήθελαν να κοιμηθούν, να γαμηθούν εννοώ, με τον Κύριο Τσίπρα; Είναι λίγες αυτές που φαντασιώθηκαν ότι το έκαναν; Να είναι λίγες άραγε αυτές που είδαν στον ύπνο τους να τις γαμάει ο Κύριος Τσίπρας; Είναι λίγες οι μανάδες και οι γιαγιάδες που βλέπουν τον Κύριο Τσίπρα ως γιο τους και ως εγγονό τους; Είναι λίγες οι γυναίκες που θα ήθελαν να Τον έχουν σύζυγο; Να κυκλοφορούν με τέτοιο τεκνό; Είναι λίγες οι μανάδες καταστολής που βλέπουν τον Κύριο Τσίπρα και ως γιο τους και ως γαμιά τους – διότι δεν είναι λίγες οι μανάδες που βλέπουν τον γιο τους και κατακαβλώνουν, που βλέπουν στον ύπνο τους να τις γαμάει ο γιος τους ! Εάν ο Κύριος Τσίπρας ήταν γυναίκα, θα ίσχυαν όλα αυτά και για τους άνδρες – νεαρά αρσενικά και άντρες πατεράδες και άρχοντες παππούδες.
ΦΙΛΗ μου έλεγε ότι δύο πράγματα κοιτάνε οι γυναίκες στον άνδρα. Πρώτα πόσο φουσκώνει μπροστά και μετά τον κώλο. Το τρίτο τριχάζεται: άλλες τα παπούτσια, άλλες τα δόντια κι άλλες τα μαλλιά. Δεν θέλουν να έχει ο άντρας μεγάλο κώλο, είναι ένδειξη θηλυπρέπειας. Το βλέμμα της γυναίκας ενστικτωδώς πάει στον πούτσο του άνδρα – πόσο φουσκώνει. Και, έχω παρατηρήσει, ότι του Κυρίου Τσίπρα φουσκώνει πολύ – θα πρέπει να το έχει μεγάλο το πέος – εάν δεν είναι πολύ μεγάλο, σίγουρα θα είναι χοντρό. Η γυναίκα προτιμάει κοντό και χοντρό παρά μακρύ και ψιλό. Γυναίκες μου τα λένε όλα αυτά, δεν τα βγάζω από το μυαλό μου.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ άνδρες που θα ήθελαν πολύ να είναι στη θέση του Κυρίου Τσίπρα. Τους θέλγει η νεαρή ηλικία, το αρχηγιλίκι (ορίζει τις ζωές των άλλων, αποφασίζει γι΄ αυτούς, η διαταγή), η γοητεία που ασκεί στις γυναίκες, η οικονομική κατάσταση. Ποιος πατέρας, ποιος παππούς δεν θα ήθελε να τον έχει γιο, εγγονό; Ποιος μικροαστός δεν θα ήθελε να είναι τόσο επιτυχημένος και τόσο γνωστός; Ποιος δεν θα ήθελε να κάνει τα ταξίδια που κάνει ο Κύριος Τσίπρας, να κάνει τις συνομιλίες και τις διαπραγματεύσεις που Αυτός κάνει; Ποιος άνδρας δεν θα ήθελε να διαθέτει την εξαπατητική δεινότητα και την παραπλανητική πειθώ του Κυρίου Τσίπρα;
ΑΣ έρθουμε τώρα να εξετάσουμε τρεις πολύ σημαντικές και ενδιαφέρουσες πτυχές του ζητήματος του θελγήτρου. Ο Κύριος έχει σαφή και βαθύτατη επίγνωση της τεράστιας σημασίας του θελγήτρου – όχι όμως οι Υποτελείς (γιατί δεν την έχουν;). Κάποιοι από αυτούς την έχουν και θα δούμε τι ενδιαφέρον γίνεται σε αυτή την περίπτωση. Ο Κύριος γνωρίζει ότι διαθέτει θέλγητρα, γνωρίζει ποια είναι αυτά, γνωρίζει πόσο σημαντικά είναι ώστε να εξασφαλίζει την πίστη, την υπακοή και την αφοσίωση των Υποτελών· ασχολείται συστηματικά με την καλλιέργειά τους· έχει πλήρη επίγνωση ότι είναι πολύτιμα εργαλεία της Κυριαρχίας, ότι είναι πολύ αποτελεσματικά και τα φροντίζει σαν τα μάτια του. Ο Κύριος Τσίπρας και οι σύμβουλοί του τα γνωρίζουν όλα αυτά, τα παίζουν στα δάκτυλά τους· από αυτή τη γνώση και την επίγνωση της σημασίας του θελγήτρου πηγάζει η ικανότητα να σχεδιάζουν, να προβλέπουν, να είναι βέβαιοι. Ο Κύριος έχει πρόσβαση στο ασυνείδητο των Υποτελών. Η επίγνωση αυτή είναι η μία πτυχή· ας δούμε τη δεύτερη.
ΤΟ θέλγητρο, φίλες και φίλοι, είναι μια πολύ αποτελεσματική δύναμη, δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε ότι είναι και πολύ επικίνδυνη – για τον Κύριο. Εάν οι Υποτελείς είναι ικανοποιημένοι, ερωτεύονται τον ισχυρό και την ασφάλεια εξασφαλίζοντα και τη φαντασίωση παρέχοντα Κύριο. Όχι πάντα επειδή είναι ισχυρός. Τον ερωτεύονται, συχνάκις πιο σφοδρά, όταν πεθαίνει, ναι, ναι, όταν πεθαίνει. Πόσο ερωτευμένες είναι πολλές γυναίκες με τον πάσχοντα και θνήσκοντα Χριστό! Στο ασυνείδητο των γυναικών, ο Κύριος Τσίπρας πήρε τη θέση του Χριστού – τον βασάνισαν, τον πρόδοσαν (Λαφαζάνη προδότη!), τον δολοφόνησαν συμβολικά (συμφωνία, αμφισβήτηση, παραίτηση, κήρυξη εκλογών) αλλά ο έρωτάς μας και η αγάπη μας θα τον αναστήσουν -και τον ανάστησαν! Τα κατάφεραν – ασφαλώς δεν ήταν οι μόνες. Εάν όμως αύριο, μεθαύριο δεν είναι ικανοποιημένες, τότε θα θελήσουν να τον δουν να πεθαίνει στα πόδια τους. Διότι ποιος είδε ανικανοποίητη γυναίκα και δεν χέστηκε πάνω του από το φόβο; Θα αρνηθείς να γαμήσεις μια γυναίκα που σου την πέφτει; Καλύτερα να ανοίξεις μια τρύπα να εξαφανιστείς. Θα τον μισήσουν που δεν τις γάμησε! Η ανθρωπολογία και η εθνογραφία μας λένε ότι ο ηγέτης που αποτυγχάνει θέτει σε κίνδυνο όλη την κοινότητα και γι΄ αυτό πρέπει να θυσιαστεί για το καλό όλων, για την ενίσχυση της ζωής. Η γυναικεία λατρεία του Χριστού δείχνει πόσο αρέσκονται οι γυναίκες να θυσιάζουν τους άνδρες. Ας δούμε και την τρίτη πτυχή.
ΤΟ πιο σημαντικό από όλα τα θέλγητρα ο (κάθε) Κύριος θεωρεί αυτό της Ισχύος, της δυνατότητας επιβολής της θέλησής Του. Ποιος δεν θα ήθελε να πραγματοποιεί τις επιθυμίες του, να εκπληρώνει τις επιδιώξεις του; Υπάρχει κάτι που να εξασφαλίζει μεγαλύτερη ασφάλεια από την εκπλήρωση των επιθυμιών; Κι αν δεν μπορούμε να διαθέτουμε την Ισχύ για να είμαστε ασφαλείς, μπορούμε να είμαστε με άλλο τρόπο: να μπούμε κάτω από τις φτερούγες του ισχυρού Κυρίου. Μεταξύ ενός νεαρού οικοδόμου κι ενός νεαρού άνδρα με στολή (μονιμάς καραβανάς, μπάτσος, γιατρός, πυροσβέστης και άλλοι), ποιον λέτε θα διαλέξει μια γυναίκα ως σύζυγο; Εγώ λέω τον άνδρα με στολή. Η στολή, η Ισχύς εξασφαλίζει ασφάλεια. Η οποία είναι ένα πολύ μεγάλο και ανεξερεύνητο ζήτημα. Δεν τις τραβάει όμως όλες τις γυναίκες η στολή – έτσι δεν είναι;
Η δύναμη υπάρχει επειδή υπάρχει η αδυναμία. Εάν δεν υπάρχει αδυναμία, δεν υπάρχει δύναμη. Η δύναμη είναι σχέση, δεν είναι μια απόλυτη οντότητα, μια ουσία που υπάρχει αφ΄εαυτής και δι΄ εαυτήν. Η θελκτική δύναμη του Κυρίου άλλους και άλλες τις τραβάει με χαρακτηριστική ευκολία, με μεγάλη ελκτική δύναμη, τις μαγνητίζει, τις υπνωτίζει· άλλους και άλλες με δυσκολία· άλλους και άλλες δεν μπορεί να τις τραβήξει. Και εγείρεται το ερώτημα – γιατί άλλους τους τραβάει για πλάκα, άλλους δυσκολεύεται κι άλλους δεν μπορεί; Όσο πιο αδύναμος, φίλες και φίλοι, ο υποτελής, άνδρας ή γυναίκα, τόσο πιο μεγάλη η θελκτική δύναμη του Κυρίου. Τι σημαίνει όμως αδύναμος υποτελής;
Ο υποτελής δεν μπορεί να μην είναι αδύναμος. Είναι προϊόν της κυριαρχικής σχέσης, της σχέσης μεταξύ του προστάζοντος Κυρίου και του εκτελούντος Υποτελούς. Για να φτάσει στο σημείο να εκτελεί, θα πρέπει πρώτα να τιθασευτεί, να καταστραφεί, τουλάχιστον λειτουργικά. Για την Τιθασευτική Τέχνη όμως του Κυρίου, ως συμπληρωματική της Κυριαρχικής και της Καταστροφικής, αύριο το πρωί – κουράστηκα.
Βρέχει όλη τη νύχτα – δεν είναι βροχή, είναι βροχάρα. Καφεδάκι – θα τον πιω στο μπαλκόνι. Ποτίστηκαν τα δέντρα.
ο,τι καλυτερο διαβασα τον τελευταιο καιρο για τις γαμο-εκλογες!! Και αυτο το καφεδακι στο μπαλκονι μετα απο ολονυχτια βροχη….