φίλες και φίλοι, καλή σας μέρα
ΤΟ 2013, δεν θυμάμαι ακριβώς πότε και που, ο Κύριος Γιάνης Βαρουφάκης κατά τη διάρκεια ομιλίας του επέδειξε στο κοινό το μεσαίο δάχτυλο του αριστερού χεριού, χειρονομία γνωστή ως κωλοδάχτυλο. Όχι την ελληνική εκδοχή, κίνηση πλαγία, παλινδρομική, από τα δεξιά προς τα αριστερά, αλλά τη δυτική, με το δάχτυλο στραμμένο προς τον Θεό, προς τον ουρανό και το χέρι ακίνητο. Ο Βαρουφάκης είναι οικονομολόγος και ειδικός της θεωρίας των παιγνίων· δεν έχει σπουδάσει γαμησιολογία. Ως αριστερός εκλαμβάνει τη χειρονομία του κωλοδάχτυλου ως συμβολική έκφραση αντίστασης, ανυπακοής και εξέγερσης, χειρονομία ιδιαιτέρως προσφιλής στους ανά τον κόσμο αμφισβητίες όλων των ιδεολογικών και πολιτικών αποχρώσεων της Αριστεράς, ιδιαιτέρως προσφιλής μάλιστα και στους κύκλους των αναρχικών και αναρχιζόντων. Οι δέκτες της χειρονομίας του Βαρουφάκη ήταν οι δανειστές μας, κερδοσκόποι κακοί καπιταλιστές. Το μήνυμα, το σημαινόμενο, που στάλθηκε δεν ήταν η διαπίστωση ότι οι δανειστές γαμιούνται αλλά η απειλή θα σας γαμήσουμε.
ΤΟ μήνυμα θα ήταν γαμιούνται εάν η χειρονομία συμπληρώνονταν με τη φράση γαμιέστε αλλά ο Βαρουφάκης δεν την εκστόμισε. Και δεν το έκανε διότι ήθελε να εκφράσει απειλή, την οποία τώρα πραγματοποιεί λείχοντας τους όρχεις της ισχύος του Κυρίου Σόιμπλε όπως αι κορασίδες λείχουσιν δια της απαλής, ερυθράς, θερμοβούλου γλώσσης των την παγεράν, πλην γλυκυτάτης, σοκολατόχρουν βάλανον του παγωτοπυραύλου της ΔΕΛΤΑ.
ΤΗ χειρονομία αυτή την κάνουν και οι γυναίκες, θα το γνωρίζετε. Πώς είναι δυνατόν όμως να την κάνουν, αφού δεν πρόκειται να την πραγματοποιήσουν; Διότι, ως γνωστόν, οι γυναίκες δεν έχουν πέος – εκτός κι αν μεταχειριστούν κάποιο πρόχειρο πεώδες λαχανικό ή τεχνητό υποκατάστατο, πιστό αντίγραφο του πέους. Όμως αυτό είναι ένα πέος θέσει, όχι φύσει. Και οι άνδρες όμως δεν πραγματοποιούν την απειλή – αυτό που θέλουν να πουν με τη χειρονομία είναι θα σε υποτάξω μέσω κάποιας ταπεινωτικής τιμωρίας. Αυτό λοιπόν σημαίνει η απειλή θα σε γαμήσω εκφραζόμενη με τη χειρονομία του κωλοδάχτυλου.
ΣΤΟΝ αφανή όμως κόσμο του υποκόσμου η απειλή θα σε γαμήσω λέγεται κυριολεκτικώς και πραγματοποιείται. Δεν είναι πρακτική που απαντάται μόνο στις φυλακές. Κάποτε, τη δεκαετία του ΄80, κάποιο κλεφτρόνι, νέος άφρων και υπερφίαλος, όπως θα διαπιστώσετε εντός ολίγου, έκλεψε τη μεγάλου κυβισμού και ακριβή μοτοσικλέτα ανδρός της νύχτας· οι φίλοι του τού είπαν τίνος είναι η μηχανή και του ζήτησαν να την επιστρέψει, με τη ρητή διαβεβαίωση του θύματος ότι το θέμα θα θεωρηθεί λήξαν χωρίς την παραμικρή συνέπεια. Οι μέρες περνούσαν αλλά το κλεφτρόνι ανένδοτο. Το θύμα τον απείλησε ότι εάν δε τρεις μέρες δεν του πάει τη μηχανή, θα τον βρει και θα τον γαμήσει. Τον βρήκε και τον γάμησε: πήγε με άλλους τρεις στο διαμέρισμά του, στο Παγκράτι, τον έπιασαν στον ύπνο και ο ιδιοκτήτης της μηχανής τον γάμησε. Μάλλον, εικάζω, μία φορά.
ΩΣΤΕ λοιπόν, φίλες και φίλοι, αυτός που κάνει τη χειρονομία δεν κυριολεκτεί, δεν πρόκειται σε καμιά περίπτωση να πραγματοποιήσει την απειλή του. Είναι σαφές ότι παραπέμπει στην πραγματοποίηση της απειλής, περιορίζεται όμως απλώς στην παραπομπή. Θα έλεγα ότι πρόκειται περί μεταφοράς. Όταν κάποιος, κάποια κάνει αυτή χειρονομία, την κάνει για να εγκαθιδρύσει (ή να διαιωνίσει) μια σχέση κυριαρχίας και υποταγής. Ο πομπός είναι ο Κύριος, ο δέκτης είναι ο υποτελής. Πώς όμως επιβάλλεται αυτή η σχέση Κυριαρχίας;
ΑΥΤΟΣ, αυτή που κάνει τη χειρονομία περιέρχεται στην θέση του ισχυρού, του Κυρίου – αυτός που την δέχεται στη θέση του αδύναμου, του ανίσχυρου. Η σχέση επιβάλλεται μέσω της ταπείνωσης, του εξευτελισμού του άλλου φορέα της σχέσης. Για ποια ταπείνωση, για ποιον εξευτελισμό πρόκειται;
ΑΥΤΟΣ που γαμάει, αυτός που διεισδύει είναι ο ισχυρός, είναι ο Κύριος. Αυτός που γαμιέται, που υφίσταται τη διείσδυση είναι ο Υποτελής. Ποια είναι η προέλευση αυτής της αντίληψης; Προέρχεται από την ανδρική, ποιμενική ινδοευρωπαϊκή παράδοση. Εφόσον η γυναίκα είναι υποτελής, κάθε τι γυναικείο, κάθε τι που είναι η γυναίκα, κάθε τι που κάνει η γυναίκα, κάθε τι που υφίσταται η γυναίκα είναι ταυτόσημο με την υποτέλεια, κατά συνέπεια, αφού η υποτέλεια είναι ο απόλυτος υπαρξιακός εξευτελισμός, η απόλυτη υπαρξιακή ταπείνωση, κάθε τι γυναικείο είναι ταπεινωτικό και εξευτελιστικό. Και αφού η γυναίκα υφίσταται τη διείσδυση, η οποία χαίρει τεράστιας εκτίμησης, εκ του πολέμου προερχομένη, αφού η γυναίκα γαμιέται, είναι στη φύση της να υφίσταται τη διείσδυση, είναι στη φύση της να γαμιέται, τότε όποιος υφίσταται τη διείσδυση, όποιος γαμιέται, περιέρχεται στην κατάσταση της γυναίκας, υποπίπτει στην κατάσταση της υποτέλειας, του απόλυτου εξευτελισμού, της απόλυτης ταπείνωσης.
ΌΤΑΝ κάνουμε τη χειρονομία του κωλοδάχτυλου υποβιβάζουμε τον δέκτη στην κατάσταση της γυναίκας, στην κατάσταση της υποτέλειας – εγώ, ο πομπός, γίνομαι Κύριος, ο δέκτης γίνεται υποτελής, υποταγμένος, κυριαρχούμενος. Ο δέκτης ενδέχεται, είναι βέβαιο, ότι θα ανταποδώσει τη χειρονομία και οι ρόλοι θα αντιστραφούν σε ένα αέναο παιχνίδι επιβολής της κυριαρχικής σχέσης, το οποίο δεν μελετά η θεωρία των παιγνίων αλλά η γαμησιολογία. Υπάρχει όμως το εξής ενδεχόμενο, το οποίο θα σας το περιγράψω με το εξής περιστατικό.
ΜΙΑ μέρα, ο γιος φίλης μου, δύο μέτρα ψηλός, μποντιμπιλτεράς, που υπολόγιζε πιο πολύ στους μύες παρά στους νευρώνες του εγκεφάλου, πάνω σε μοτοσικλέτα, πλησιάζει στο παράθυρο τον οδηγό που τον έκλεισε, του κάνει τη χειρονομία και τον αποκαλεί και μαλάκα. Ξέρετε τι έκανε ο οδηγός; Έβγαλε πιστόλι, το έστρεψε προς τον τσαμπουκά μποντιμπιλτερά και του είπε: ξανακάνε τη χειρονομία και ξαναπές αυτό που είπες. Μόνο πάνω του δεν τα έκανε.
ΤΟ ότι υπάρχουν περιπτώσεις που ο δέκτης της χειρονομίας και της βρισιάς πυροβόλησε και σκότωσε τον πομπό είναι κάτι που θα με λυπήσει εάν δεν το γνωρίζετε ή εάν δεν το θυμάστε.
ΣΕ μια ώρα φεύγουμε για την Αλέκα, όπως αποκαλεί ο κόσμος της νύχτας την Άλεξπολ. Θα τα ξαναπούμε την Τρίτη. Μέχρι τότε, μη ξεχνάτε ότι η σκέψη είναι ποίηση και η ποίηση, δημιουργία.
Σχολιάστε ελεύθερα!