in Κυριαρχική, Φιλοσοφία της Αθανασίας, ιστορία των τρόπων σκέψης, ποιμενικός τρόπος σκέψης

Χέγκελ: σκοπός της Παγκόσμιας Ιστορίας είναι να γίνουμε όλοι ελεύθεροι· ελεύθεροι;! όλοι;!

    φίλες και φίλοι, καλή σας μέρα

   Ο Χέγκελ λέει ότι η Παγκόσμια Ιστορία έχει σκοπό: ο σκοπός της είναι να γίνουμε όλοι ελεύθεροι, το τελικό αίτιο της Ιστορίας είναι η επικράτηση της ελευθερίας. Πως εννοεί ο φιλόσοφος την ελευθερία; Ελευθερία είναι η πνευματική ελευθερία· θα γίνουμε όλοι ελεύθεροι όταν θα σκεφτόμαστε ελεύθερα; Όχι βέβαια, κατά κανενα τρόπο! Να σκεφτόμαστε παντελώς ελεύθερα δεν γίνεται, η λογική θα γίνει κουρέλια. Θα πρέπει να αποκτήσουμε μια σωστή συνείδηση της ελευθερίας· η σωστή ελευθερία θα επιβληθεί ουσιαστικά πάνω στην αρχή της ελευθερίας γενικά: η Παγκόσμια Ιστορία είναι η πρόοδος με σωστή συνείδηση της ελευθερίας – πρόοδος που θα αναγνωρίσουμε την αναγκαιότητά της.

    Η σωστή συνείδηση της ελευθερίας είναι η χριστιανική συνείδηση. Όταν μια μέρα θα αποκτήσουμε όλοι τη σωστή συνείδηση, τη χριστιανική συνείδηση, πάνω στη Γη, τότε ο σκοπός της Παγκόσμιας Ιστορίας θα εκπληρωθεί.  Θα γίνουμε όλοι ελεύθεροι όταν όλοι οι άνθρωποι πάνω στη Γη φτάσουν στη χριστιανική συνείδηση, όταν γίνουν όλοι χριστιανοί· η χριστιανική συνείδηση θα διεισδύσει στην Παγκόσμια Ιστορία, θα χρειαστεί οι άνθρωποι να διαπαιδαγωγηθούν αλλά τελικά όλα θα πάνε καλά, αφού βέβαια πρώτα χυθεί πολύ αίμα – η Παγκόσμια Ιστορία δεν είναι ο τόπος της ευτυχίας. Η εκκίνηση της διαδικασίας θα γίνει από τα γερμανικά έθνη αφού αυτά είναι τα πρώτα που έχουν μια σωστή χριστιανική συνείδηση.

     Τον σκοπό της Παγκόσμιας Ιστορίας να αποκτήσουμε σωστή χριστιανική γερμανική συνείδηση τον απαιτεί ο Θεός από την Παγκόσμια Ιστορία, έχει ένα σχέδιο ο Θεός για την Παγκόσμια Ιστορία. Ποιος είναι ο Θεός; Το τέλειο, απαντά ο Χέγκελ! Το τέλειο δεν είναι αυτό που έχει σκοπό και μια μέρα θα τον εκπληρώσει αλλά αυτό το οποίο έχει ήδη πραγματοποιήσει το σκοπό του. Ο Θεός, ο εκπληρωθείς σκοπός, υποδεικνύει έναν σκοπό στην Παγκόσμια Ιστορία, που πρέπει να εκπληρωθεί. Ποιος είναι όμως αυτός ο εκπληρωθείς σκοπός που ονομάζεται Θεός; Και γιατί υποδεικνύει αυτόν συγκεκριμένα το σκοπό στην Παγκόσμια Ιστορία;

 

       Μας λέει ακόμα ο  Χέγκελ ότι ο Logos κυβερνά τον κόσμο και κατά συνέπεια από την αρχή κυβερνά την Παγκόσμια Ιστορία.  Εάν μεταφράσουμε τον χεγκελιανό Logos ως Λόγος θα διαπράξουμε ανοσιούργημα, φίλες και φίλοι – εκτός κι αν μεταφράσουμε στα νέα Ελληνικά αυτόν τον φιλοσοφικό όρο, άσε που πρέπει να μεταφράσουμε και τη λέξη Θεός!  Και πρέπει να τα μεταφράσουμε!  Εάν ο Θεός απαιτεί από την Παγκόσμια Ιστορία  να έχει ένα σκοπό κι αν ο Logos κυβερνά, κυβερνούσε και θα κυβερνά τον κόσμο και την Παγκόσμια Ιστορία τότε θα πρέπει να υπάρχει κάποια βαθύτατη συνάφεια του Logos  με τον Θεό – έτσι δεν είναι;  Εάν ο Θεός είναι το τέλειο, όπως μας λέει ο Χέγκελ, εμείς θα θέλαμε να ήμασταν τέλειοι; Ασφαλώς και θα θέλαμε!  Ο Θεός είμαι εγώ που έγινα τέλειος: που εκπλήρωσα την πυρηνική μου επιθυμία: η εκτέλεση της διαταγής μου να δημιουργεί τον κόσμο. Ο Logos, φίλες και φίλοι, είναι η Διαταγή, η Προσταγή!  Γιατί δεν χρησιμοποίησε μια γερμανικη λέξη για την Διαταγή αλλά τον αρχαιοελληνικό φιλοσοφικό όρο Λόγος; Μα για να μην τον πάρουν χαμπάρι, για να μην αποκαλυφθούν οι προθέσεις του!  

   Όσο όμως και να προσπαθεί να κρύψει τις προθέσεις του αυτές σκάνε μύτη γιατί εάν δεν σκάσουν ο φιλόσοφος θα σκάσει. Δε μπορεί μια ζωή να κρύβεται. Εντοπίζουμε πολλές τέτοιες ρωγμές στα κείμενά του και στη σκέψη του. Αν και δεν καταλαβαίνω τη Φαινομενολογία του Πνεύματος, λόγου χάριν, τη διαβάζω για να εντοπίσω αυτές τις αναλαμπές ειλικρίνειας και σαφήνειας. Να μια τέτοια ρωγμή.

    Μέσα στην έννοια του Θεού υπάρχει η θέληση του εγώ, η κατηγορηματική θέληση. Δεν το λέω εγώ, ο Χέγκελ το λέει κι ας δούμε πως το λέει. Μια θέληση είναι κατηγορηματική όταν αυτοπροσδιορίζεται: εάν πω εγώ ότι θέλω να γίνω αθάνατος, τότε είμαι μια κατηγορηματική θέληση. Λέει ο Χέγκελ (Φιλοσοφία της Ιστορίας, εκδ. Αναγνωστίδη, μετ. Αχ. Βαγενάς, σ. 35):

    Αυτό το εγώ πρέπει να βρίσκεται σε όλα αυτά που προσχεδιάζει και κάνει. Ο ευσεβής επίσης θέλει και ποθεί να είναι μακάριος.

    Αυτές οι δύο προτάσεις, χαρακτηριστικό δείγμα ενός τεράστιου αριθμού παρόμοιων προτάσεων που μπορούμε να εντοπίσουμε σε όλα τα έργα του Χέγκελ, μας βοηθούν να αποκωδικοποιήσουμε τη φιλοσοφική γλώσσα του Χέγκελ για να μπορέσουμε να κατανοήσουμε τι θέλει να πει αλλά το λέει μόνο σε μερικούς χρησιμοποιώντας ένα ιδιάζον φιλοσοφικό ιδιόλεκτο.

    Η Παγκόσμια Ιστορία  έχει σκοπό αυτόν που εγώ έχω, ως γερμανός χριστιανός, πανεπιστημιακός, κρατικός υπάλληλος, υπηρέτης του Κυρίου φεουδάρχη που θα γίνει Κύριος καπιταλιστής οσονούπω: όλοι οι άνθρωποι πάνω στον πλανήτη να αποκτήσουν σωστή γερμανική χριστιανική συνείδηση. Ο σκοπός αυτός δεν θα είναι πρόταση αλλά προσταγή αφού η προσταγή κυβέρνησε, κυβερνά και θα κυβερνά τον κόσμο και την Παγκόσμια Ιστορία. Αφού θα είναι διαταγή, δεν θα είναι καθόλου εύκολο να διεισδύσει η σωστή γερμνανική χριστιανική συνείδηση στον κόσμο, θα χρειαστεί βία – έτσι κι άλλιώς η Παγκόσμια Ιστορία δεν είναι ο τόπος της ευτυχίας.  Η διαταγή να αποκτήσουν σωστή γερμανική χριστιανική συνείδηση όλοι οι άνθρωποι προέρχεται από μένα, από το εγώ μου, από την κατηγορηματική θέλησή μου η οποία πρέπει να βρίσκεται σε όλα αυτά που προσχεδιάζω και κάνω. Η πρόοδος, η διαδικασία εκπλήρωσης του σκοπού, θα φτάσει στο τέλος της όταν εγώ γίνω Θεός. Ή όταν θα γίνω αθάνατος ή όταν όλοι οι άνθρωποι αποκτήσουν σωστή γερμανική χριστιανική συνείδηση, όταν δηλαδή

όλοι οι άνθρωποι  υπακούουν στις  διαταγές μου:

αυτός είναι ο σκοπός της Παγκόσμιας Ιστορίας γιατί αυτός είναι ο σκοπός του Κυρίου – ένας από τους δύο τρόπους να γίνει Θεός. Πλήρες αδιέξοδο, όπως θα δούμε μεθαύριο.  

Ξημέρωσε. Πάω να συνεχίσω το φτιάξιμο του κοτετσιού – την Παρασκευή θα μας φέρουν 30 κοτοπουλάκια: και αυγά και κρέας και κοπριά, πολύ καλή για διάφορα φυτά και βότανα. Σε λίγες μέρες θα αρχίσουμε να εκτρέφουμε κι ένα γουρούνι, μαύρο, αγριογούρουνης καταγωγής. Μου φαίνεται πως ο προσεχής χειμώνας θα είναι πολύ ενδιαφέρων – από όλες τις απόψεις!!!

Σχολιάστε ελεύθερα!

  1. “Ο Θεός είμαι εγώ που έγινα τέλειος: που εκπλήρωσα την πυρηνική μου επιθυμία: η ΕΚΤΕΛΕΣΗ της ΔΙΑΤΑΓΗΣ μου να ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ τον κόσμο. Ο Logos, φίλες και φίλοι, είναι η ΔΙΑΤΑΓΗ, η ΠΡΟΣΤΑΓΗ! ”
    Αγαπητέ Αθανάσιε καλησπερα .
    Αυτή η εμφάνιση του Λόγου ή η έκλειψή του (Horkheimer) με έχει οδηγήσει και μενα σε αδιέξοδο , μετα δε την σημερινή του παρουσίαση στον Χεγκελ ειμαι ακομη πιο μπερδεμένος. Εξηγούμαι:
    )υναντούμε την εννοια στον Ηράκλειτο στα αποσπασματα 194-195-196 , η σημασια τησ ομως δεν πρεπει να σχετιζεται
    με της προσταγής και διαταγής, κρατώ μονον αυτο το “ιδιαν
    έχοντες φρόνησιν.
    Στο κατα Ιωαννην διαβάζουμε , Εν αρχή ην ο Λογος , και ο Λογος ην προς τον Θεόν κλπ.
    Ερχομαστε τωρα στο Κοράνι κείμενο αγνωστο σέμας.
    Στην Sura 36 – με λατινικους χαρακτήρες προς αποφυγην συγχυσεως με την δικημας σουρα – την επονομαζόμενη Ya Sin , διαβάζουμε στο τέλος:
    “He is the All-creator, the All-knowing.
    His command, when He desires a thing, is to say to it
    ‘Kun fayakun’ Be, and it is(and it was!)
    So glory be to Him, in whose hand is the dominion of
    everything,
    and unto whom you shall be returned.”
    To korani προχωρει πιο περα και μας φανερώνει και τις λεξεις τησ δημιουργιας!
    Ο λόγος του Κυρίου σ’ολο του το μεγαλέιο.
    Κάποιο απο την αντιέρα οχθη θα μου πει Ασε τον Θεο καταμερος ,το κειμενο ανφέρεται και στην δημιουργική συνέιδηση του καθε ανθρώπου. Μπα, του κυρίαρχου και του
    υποτελους δηλαδη?
    Πάμε τωρα στη αλλη ακρη του κόσμου στους Aborigines της Αυστραλίας. Στο βιβλιο του Chatwin “Songlines” διαβάζω:
    “By singing the world into existence, he said, the Ancestors had been poets in the original sense of poesis, meaning creation.
    Aboriginals could not believe the country existed until they could see and sing it – just as, in the Dreamtime, the country had not existed until the Ancestors sang it.
    “So the land” I said, must first exist as a concept in the mind? Then it must be sung? Only then can it be said to exist?
    “True”
    “In others words “to exist” is to be perceived?
    “Yes”
    Δεν νομιζω οτι οι ιθαγενεις της Αυστραλιας ειχαν ερθει σε επαφη με την Ισλαμικη και Χριστιανοδυτικη μεταφυσικη και φιλοσοφια.
    Θυμαμαι το σκηνικό οταν ο παπατζης ΓΑΠ ο νεωτερος ψελλισε κατι για δημοψήφισμα , και ο γάλλος γκομενος με το μοντέλο μαζι με την Ανατολικογερμανίδα μας απηυθυναν κουνάμενοι-λυγάμενοι την κατηγορηματική διαταγη, προσταγη”
    Kun fayakun νεοέλληνες μιλιά μην βγαλετε κιχ μην ακουσουμε ειδάλλως εξω απο τον παράδεισο της Ευρωπης στο πυρ το εξώτερο , εκει εκει στην τριτη εθνική.
    Καλυνηχτα.