in Καταστροφική, Κυριαρχική, μαρτυρίες, Ανθρωποβοσκητική

Κύριος προς Υποτελείς: είστε ή πρόβατα ή μηχανές. διαλέξτε!

 σχόλιο του Αθανασίου Τριανταφυλλιάς Δρατζίδη επί της προσταγής:

 Ο λόγος που η Ζ. κολλάει τη σερβιέτα με τα ξεραμένα, και νωπά, αίματα στον τοίχο δεν είναι ότι ταξινομείται στην κατηγορία των παιδιών και εφήβων με νοητική υστέρηση. Διότι οι εργαζόμενες Κυρίες δασκάλες έχουν διαπιστώσει ιδίοις όμμασιν ότι η Ζ.  άλλοτε κολλάει τη ματωμένη σερβιέτα στον τοίχο κι άλλοτε την πετάει εκεί που πρέπει να την πετάξει. Η συμπεριφορά αυτή χρήζει μιας εξήγησης την οποία οι Κυρίες δυσκολεύονται να διατυπώσουν. Η πάσχουσα όμως από νοητική υστέρηση διευκρινίζει, το μεταφέρω με δικά μου λόγια,  ότι πετάει τη ματωμένη σερβιέτα εκεί που πρέπει να την πετάξει χάριν της δασκάλας Κυρίας, της αξιέπαινης επιμονής της να την κάνει άνθρωπο, φροντίδα που στέφεται με επιτυχία. Συγχαρητήρια, Κυρία! Κολλάει όμως τη ματωμένη σερβιέτα στον τοίχο λόγω της αποτυχίας της Κυρίας να την κάνει άνθρωπο – στο κάτω κάτω της γραφής, δεν υστερεί νοητικά; Αφού λοιπόν υστερώ νοητικά, όπως μου λες, μπορώ ανά πάσα στιγμή να κολλήσω τη ματωμένη σερβιέτα στον τοίχο και να σου τη σπάσω. Τι θα μου κάνεις, Κυρία, μήνυση;

 Η Ζ. όμως δεν πρέπει να μάθει μόνο να μην κολλάει τη ματωμένη σερβιέτα στον τοίχο αλλά μαζί με τους άλλους και τις άλλες να κατανοήσουν το πρόβλημα με τις ψείρες, οι οποίες έχουν εγκατασταθεί μονίμως στις τρίχες των παιδιών και των εφήβων με νοητική υστέρηση, σύνδρομο ντάουν, αυτισμό, από ελαφρύ έως βαρύτατο. Για να βοηθήσουμε λοιπόν τα παιδιά και τους έφηβους και έφηβες, μεγεθύνουμε μια ψείρα σε διαστάσεις χαρτιού Α4 και τους τη δείχνουμε: τι είναι αυτό; Κοιτάνε, στραβομουτσουνιάζουν, κάνουν πως σκέφτονται και λέει μία:

– Ψάρι!

– Όχι,  δεν είναι ψάρι.

– Φίδι! 

– Όχι, είναι ψείρα.

Και θα τους δείτε να πέφτουν κάτω πανικοβλημένα, να ικετεύουν τη Παναγία και τη μαμά, να βάζουν τα δάχτυλα στα μαλλιά τους και να ψάχνουν και να ουρλιάζουν ‘ Θα με φάει η ψείρα, θα με φάει η ψείρα . . . ! ‘  Την οποία ψείρα τέρας ούτε εγώ ούτε εσείς θα αναγνωρίζατε. Δεν θα λέγατε ότι είναι ψάρι ή φίδι αλλά δεν θα την διακρίνατε από τον ψύλλο, ας πούμε. Και μετά από αυτό το μάθημα, εάν επιχειρήσετε να εξηγήσετε στην Μ. ότι οι γυναίκες που δεν πάσχουν από νοητική υστέρηση δεν ξύνουν το μουνί τους στο λεωφορείο ή στο σούπερ μάρκετ, μπροστά στους άλλους, η Μ. θα σας απαντήσει με τη μπάσα και βροντερή φωνή της, ‘ Και τι να κάνω, Κυρία, η μαμά μου μού ξύρισε το μουνί! ‘ και θα σας κάνει ρόμπα.

Η μαμά της τής ξύρισε το μουνί, μεγάλωσαν οι τρίχες, έχει φαγούρα, ξύνεται: απλή λογική. Δηλαδή, οι άνδρες γιατί ξύνουν και χουφτώνουν τ’ αρχίδια τους όπου νάναι κι όποτε λάχει;  Θα υποθέσω λοιπόν ότι, ενδέχεται,  αυτή η έφηβη να πάσχει από νοητική υστέρηση διότι όταν ήταν μικρούλα μια μέρα έξυσε το μουνί της μπροστά σε άλλους! Άρα; Άρα έχει νοητική υστέρηση! Η δασκάλα Κυρία όταν έχει φαγούρα στο μουνί της, συμβαίνει ενίοτε, πάει και το ξύνει στην τουαλέτα ή στο γραφείο. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει νοητική υστέρηση.

Η οποία δασκάλα Κυρία, για να αλλάξει το λουκ της, κόβει τα μαλλιά της αγορέ, ρωτάει το πρωί μια συνάδελφο πως της φαίνεται και αυτή απαντά, δεν σου πάνε κοντά! Όλες οι άλλες δασκάλες Κυρίες τη συγχαίρουν για το κούρεμα! Πως σου πάνε κοντά τα μαλλιά! Κι όταν σκάει μύτη στα παιδιά με νοητική υστέρηση, σύνδρομο ντάουν και αυτισμό, όλα μαζί φωνάζουν: πως είσαι έτσι, Κυρία; Κυρία, εσύ είσαι σαν άνδρας, σχολιάζει ένας με νοητική υστέρηση. Και η Κυρία με υστερική νόηση θα πάθει άλλη μια φορά ψυχοπνευματικό περαδώθε όταν το πρωί θα της πουν: Κυρία, είσαι πολύ χάλια! Εσύ, Κυρία, παρατηρεί ένας άλλος, μόλις πας σπίτι, παφ, ξαπλώνεις αμέσως στο κρεβάτι!

Το ότι όντως έτσι γίνεται δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία. Το να το παρατηρούν όμως ανθρώπινα όντα με νοητική υστέρηση και να γίνονται δάσκαλοι και δασκάλες της δασκάλας Κυρίας τους  αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να κρύψουμε επιμελώς.

http://www.ted.com/talks/jill_bolte_taylor_s_powerful_stroke_of_insight.html

Σχολιάστε ελεύθερα!

  1. Έτσι. Εξάλλου η νοητική υστέρηση είναι τόσο κοντά με την πνευματική διαύγεια – τις ξεχωρίζει συνήθως η σχέση του φορέα της νόησης με την εξουσία. Ο συμμορφούμενος είναι πανέξυπνος (κι ας μην μπορεί να δει ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός), ο μη συμμορφούμενος είναι καθυστερημένος, αυτιστικός, απροσάρμοστος, δυσλεκτικός, υπερκινητικός, τι δεν έχουν βρει για να αναιρούν την αντίσταση των ανθρώπων. Κάπως έτσι άλλωστε ορίζεται και η μεταβολή μιας διάνοιας σε τρέλλα ή σχιζοφρένεια: όσο δουλεύει για το σύστημα είναι διάνοια (ακόμη και εάν φτιάχνει πυρηνικές βόμβες), μόλις σταματήσει να δουλεύει για το σύστημα είναι τρελλός, παρανοϊκός, σχιζοφρενής, δεν άντεξε από την τόση εξυπνάδα. Ναι…