in Αρπακτική

το εμπόριο (της πατάτας) και η Αποκάλυψη (του Ιωάννη)

‘και οι έμποροι της γης κλαύσουσι και πενθήσουσιν απ’ αυτηι, ότι τον γόμον [τα εμπορεύματα] αυτών ουδείς αγοράζει ουκέτι.’

(Αποκάλυψις Ιωάννου, 18.11)

‘οι έμποροι τούτων [των εμπορευμάτων], οι πλουτήσαντες απ’ αυτής, από μακρόθεν στήσονται δια τον φόβον του βασανισμού αυτης [της Βαβυλώνας] κλαίοντες και πενθούντες.’ (18. 15)

‘η πόλις η μεγάλη. . . μιά ώρα [στιγμιαία] ηρημώθη ο τοσούτος πλούτος (18. 16, 19)

 

φίλες και φίλοι, καλημέρα σας

Ένας κάποιος τρόπος σκέψης, το παζάρι (η λαϊκή) και ένας αυτοσχεδιασμός μιας τζαζ μπάντας, και άλλα πολλά φαινόμενα, εμφανίζουν το παρακάτω κοινό στοιχείο: την οργανωμένη ανοργανωσιά, την ανοργανωσιά που βασίζεται σε μια στοιχειώδη και υποτυπώδη μορφή οργάνωσης. Σε διανοητικό επίπεδο, η οργάνωση της σκέψης παίρνει τη μορφή μιας αναγκαίας τακτοποίησης της σκέψης, η οποία μας επιτρέπει να αυτοσχεδιάσουμε, να περιπλανηθούμε διανοητικά, να επινοήσουμε, να δημιουργήσουμε συνάψεις.

Τακτοποιώ τις σκέψεις μου: Πρώτον, Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα μέχρι την Επανάσταση, δεύτερον, πολλά μπορούμε να κάνουμε μέχρι το ξέσπασμά της, και, τρίτον, δεν θα γίνει Επανάσταση, οπότε το μόνο που μπορεί να γίνει είναι μια σειρά βελτιώσεων και μεταρρυθμίσεων. Τάσσομαι αναφανδόν υπέρ της δεύτερης επιλογής: οι επαναστάσεις γίνονταν, γίνονται και θα γίνονται, και μέχρι να γίνουν μεσολαβεί μια περίοδος όπου έχουμε πολλές αλλαγές, τόσο σε διανοητικό επίπεδο όσο και σε αξιακό, οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό, ιδεολογικό, πολιτισμικό, κλπ.

Το τρίτο μοντελάκι είναι το μοντελάκι του εξελικτικισμού, του ιστορισμού, της προόδου, μόνο που η Φουκοσίμα έρχεται να επιβεβαιώσει την άποψη ότι απ’ όπου περνάει η πρόοδος αφήνει σωρούς ερειπίων. Ο Μπένγιαμιν σημείωσε ότι η Επανάσταση είναι το κόψιμο του φυτιλιού της προόδου που καίγειαι για να φτάσει στον δυναμίτη, στη μεγάλη έκρηξη, στη μεγάλη καταστροφή. Εάν καταφέρουμε, με την επανάσταση, να κόψουμε το φυτίλι, θα σωθούμε. Ειδάλλως, τη πουτσίσαμε. Το ότι ζούμε στην κόλαση, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, και ίσως η κατάσταση αυτή να  μας παρεμποδίζει να τρέξουμε πιο γρήγορα από την καύση του φυτιλιού. Άλλοι λένε ότι ζούμε ήδη στα πρόθυρα της Αποκάλυψης και ίσως να έχουν δίκιο.

Το πρώτο μοντελάκι είναι το μοντελάκι της μεγάλης Κρίσης, της μεγάλης Καταστροφής, της Αποκάλυψης, το οποίο όμως εμφανίζεται πολλαχώς διατυπωμένο. Προϋπόθεση της Σωτηρίας είναι μια μεγάλη Κρίση, του καπιταλισμού ας πούμε ή η  Καταστροφή ως κατάρρευση της Κυριαρχίας πάνω στη Φύση.  Το μοντελάκι αυτό είναι ο εσχατολογικός τρόπος θέασης της ιστορίας. Η απώτατη πηγή του βρίσκεται στον Δανιήλ, κληρονόμος του οποίου είναι η Αποκάλυψη του Ιωάννη. Η οποία Αποκάλυψη είναι μια σαφής απόπειρα καταστολής του πρώιμου κομμουνιστικού χριστιανισμού μέσω της επιβολής δια του εκφοβισμού της λατρείας ενός παντοκράτορος ισχυρού, αυταρχικού και τιμωρητικού Θεού Πατέρα. Η Αποκάλυψη συνέβαλε στην εγκαθίδρυση ενός αυταρχικού, κρατικιστικού τρόπου οργάνωσης (Εκκλησία) των δικτύων των αυτόνομων κοινοτήτων (Αγάπαι), συνέβαλε δηλαδή στη συρρίκνωση της διεύρυνσης του κομμουνισμού (πρώιμος χριστιανισμός). Η τσομπαναραιοποίηση του χριστιανισμού δεν ήταν δύσκολο να επιτευχθεί μιας και ο κομμουνισμός των κοινοτήτων δεν έθιξε την παραγωγή του κοινωνικού πλούτου, εμφανίστηκε δηλαδή μέσα στα πλαίσια του δουλοκτητικού τρόπου παραγωγής.

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη υπαινίσσεται ότι κατά την Αποκάλυψη θα καταργηθεί το εμπόριο.  Αυτό, κατά συνέπεια,  σημαίνει ότι εάν καταργηθεί το εμπόριο, εάν αντιληφθούμε τις πρώτες εκδηλώσεις κατάργησης του εμπορίου, τότε μας επιτρέπεται να εκλάβουμε αυτές τις εκδηλώσεις ως τα πρώτα σημεία της έλευσης της Αποκάλυψης. Εάν όμως Αποκάλυψη σημαίνει Φανέρωμα, Απο-κάλυψη, τι θα αποκαλυφτεί, τι θα φανερωθεί;

Γράφει, λοιπόν, ο Ιωάννης ότι την εποχή της πορνείας, δηλαδή της ακμής, της Βαβυλώνας (του καπιταλισμού θα λέγαμε σήμερα), ‘οι έμποροι της γης εκ της δυναμεως του στρήνους [αλαζονείας, ύβρεως] αυτής [της Βαβυλώνας] επλούτησαν‘ (18.3) αλλά κατά την πτώση της, ‘οι έμποροι της γης κλαύσουσι και πενθήσουσιν απ’ αυτήι,  ότι τον γόμον [τα εμπορεύματα] ουδείς αγοράζει ουκέτι‘ (18.11) και ‘οι έμποροι τούτων [των εμπορευμάτων], οι πλουτήσαντες απ’ αυτής, από μακρόθεν στήσονται δια τον φόβον του βασανισμού αυτής κλαίοντες και πενθούντες‘ (18.15). Δεν είναι σαφές εάν η κατάργηση του εμπορίου θα επιφέρει την πτώση της Βαβυλώνας ή εάν η πτώση θα επιφέρει την κατάργηση. Αυτό το οποίο τονίζει ο Ιωάννης είναι το εξής: η πόλις η μεγάλη. . .μια ώρα ηρημώθη ο τοσούτος πλούτος (18. 16 και 19).

Κατά τη διάρκεια λοιπόν της πτώσης, της κατάρρευσης, θα έρθει μια στιγμή κατά την οποία θα συμβεί το εξής τρομακτικό: θα εξαφανιστεί, θα χαθεί  ένας τεράστιος κοινωνικός πλούτος. Πως θα συμβεί αυτό δεν μας το λέει ο Ιωάννης. Είναι όμως βέβαιος. Ποιος τρόπος σκέψης τον οδηγεί σε αυτή την προφητεία, σε αυτό το συμπέρασμα; Μπορούμε να εντοπίσουμε κάποια υπόγεια σύνδεση ανάμεσα σε αυτή τη διατύπωση και την Αποκάλυψη;

Με άλλα λόγια: η Αποκάλυψη, η Καταστροφή θα επιφέρει την εξαφάνιση του τεράστιου κοινωνικού πλούτου ή η εξαφάνιση του πλούτου θα φέρει την Αποκάλυψη; Από τη μια μας λέει ότι  κανείς δεν θα μπορεί να αγοράζει τα εμπορεύματα κι από την άλλη ότι θα χαθεί τεράστιος πλούτος. Μήπως θα χαθεί επειδή δεν θα μπορεί κανείς να τον αγοράζει; Και γιατί δεν θα μπορεί να τον αγοράζει; Και γιατί να χαθεί επειδή δεν θα μπορεί κανείς να τον αγοράζει;

Εάν αντιπαραβάλλουμε τις προφητείες του Ιωάννη με αυτά τα ερωτήματα κι όλα αυτά με την πρώτη πρόταση του Κεφαλαίου του Κ. Μαρξ (ο πλούτος στις καπιταλιστικές κοινωνίες εμφανίζεται ως ένας τεράστιος σωρός εμπορευμάτων), τότε είμαστε σε θέση να προσεγγίσουμε την ουσία της Κυριαρχίας: ο κοινωνικός πλούτος δεν είναι μόνο σκοπός αλλά και μέσον κοινωνικού ελέγχου, καταστροφής και εξόντωσης. Ο Κύριος επιδιώκει να αρπάζει και να κατέχει τον συλλογικά παραγόμενο κοινωνικό πλούτο όχι απλά και μόνο για να είναι πλούσιος και να καλοπερνάει αλλά κυρίως  για να μπορεί να ελέγχει, να καταστρέφει, να εξοντώνει τους υποτελείς Παραγωγούς, για να ενισχύει και διαιωνίζει την Κυριαρχία, για να διαχειρίζεται πρός όφελός του, να συρρικνώνει δηλαδή τον εμμενή κομμουνισμό.

Όταν έρθει μια μέρα που θα κανείς δεν θα αγοράζει τα εμπορεύματα διότι  δεν θα μπορεί (ανεργία, φτώχεια) θα πρέπει να σκεφτούμε μήπως αρχίζει η ερήμωση τοσούτου πλούτου της Βαβυλώνας, μήπως δηλαδή βρισκόμαστε στα πρόθυρα της Αποκάλυψης. Αυτό που θα αποκαλυφτεί, που θα φανερωθεί δεν είναι άλλος από τον Κύριο και την Κυριαρχία.

Μιας όμως και η Αποκάλυψη, σύμφωνα με τις μεσσιανικές και εσχατολογικές αντιλήψεις, είναι η προϋπόθεση του επί της Γης Παραδείσου, μήπως τη μέρα που δεν θα αγοράζει κανείς τα εμπορεύματα (μεταξύ των οποίων και το πιο σημαντικό, η εργασιακή δύναμη) θα ανοιχτούν οι πύλες του Παραδείσου, δηλαδή θα εκκινήσει η διαδικασία της επίλυσης των κοινωνικών προβλημάτων;

 

 

 

 

 

Σχολιάστε ελεύθερα!

11 Comments

  1. Η Ερήμωση της Πόρνης
    Τώρα ο άγγελος στρέφει την προσοχή του Ιωάννη ξανά στην πόρνη Κεφ. 17 χωρίο 15: «Και μου λέει: “Τα νερά που είδες, όπου κάθεται η πόρνη, σημαίνουν λαούς και πλήθη και έθνη και γλώσσες. Και τα δέκα κέρατα που είδες, και το θηρίο, αυτά θα μισήσουν την πόρνη και θα την κάνουν ερημωμένη και γυμνή, και θα καταφάγουν τις σάρκες της και θα την κάψουν εντελώς με φωτιά”».—Αποκάλυψη 17:15, 16.
    16 Ακριβώς όπως η αρχαία Βαβυλώνα βασιζόταν στα υδάτινα αμυντικά της συστήματα, έτσι και η Βαβυλώνα η Μεγάλη σήμερα βασίζεται στον τεράστιο αριθμό των μελών της που προέρχονται από «λαούς και πλήθη και έθνη και γλώσσες». Ο άγγελος στρέφει κατάλληλα την προσοχή μας σε αυτούς πριν μιλήσει για μια συγκλονιστική εξέλιξη: Οι πολιτικές κυβερνήσεις της γης θα στραφούν βίαια εναντίον της Βαβυλώνας της Μεγάλης. Τι θα κάνουν τότε όλοι αυτοί “οι λαοί και τα πλήθη και τα έθνη και οι γλώσσες”; Ο λαός του Θεού ήδη προειδοποιεί τη Βαβυλώνα τη Μεγάλη ότι τα νερά του ποταμού Ευφράτη θα στερέψουν. (Αποκάλυψη 16:12) Τελικά, αυτά τα νερά θα αποξηρανθούν τελείως. Δεν θα είναι σε θέση να παράσχουν στην αηδιαστική γριά πόρνη καμιά ουσιαστική υποστήριξη την ώρα που θα την έχει περισσότερο ανάγκη.—Ησαΐας 44:27· Ιερεμίας 50:38· 51:36, 37.
    17 Σίγουρα, ο αμύθητος υλικός πλούτος της Βαβυλώνας της Μεγάλης δεν θα τη σώσει. Μπορεί μάλιστα να επιταχύνει την καταστροφή της, επειδή το όραμα δείχνει ότι, όταν το θηρίο και τα δέκα κέρατα ξεσπάσουν με μίσος πάνω της, θα την απογυμνώσουν από τη βασιλική της στολή και όλα τα κοσμήματά της. Θα λεηλατήσουν τον πλούτο της. Την «κάνουν . . . γυμνή», εκθέτοντας επαίσχυντα τον πραγματικό της χαρακτήρα. Τι ερήμωση! Και το τέλος της δεν είναι καθόλου αξιοπρεπές. Την καταστρέφουν, “κατατρώνε τις σάρκες της”, κάνοντάς την άψυχο σκελετό. Τελικά, την “καίνε εντελώς με φωτιά”. Την καίνε σαν να είναι φορέας πανώλης, χωρίς καν να της γίνει αξιοπρεπής ταφή! Αυτοί που καταστρέφουν τη μεγάλη πόρνη δεν είναι μόνο τα έθνη, που αντιπροσωπεύονται από τα δέκα κέρατα, αλλά και «το θηρίο», δηλαδή ο ίδιος ο ΟΗΕ, ο οποίος ενώνεται μαζί τους σε αυτό το βίαιο ξέσπασμα. Ο ΟΗΕ θα δώσει τη συγκατάθεσή του για την καταστροφή της ψεύτικης θρησκείας. Πολλά από τα 190 και πλέον έθνη στους κόλπους του ΟΗΕ έχουν ήδη εκδηλώσει, μέσω του τρόπου με τον οποίο ψηφίζουν, εχθρότητα προς τη θρησκεία, ιδιαίτερα προς τη θρησκεία του Χριστιανικού κόσμου.
    18 Γιατί θα φερθούν τα έθνη με τόσο απαίσιο τρόπο στην πρώην ερωμένη τους; Στην πρόσφατη ιστορία έχουμε δει τη δυνατότητα πραγματοποίησης μιας τέτοιας επίθεσης στη Βαβυλωνιακή θρησκεία. Η επίσημη κυβερνητική εναντίωση έχει μειώσει σε πολύ μεγάλο βαθμό την επιρροή της θρησκείας σε χώρες όπως η πρώην Σοβιετική Ένωση και η Κίνα. Στα Προτεσταντικά τμήματα της Ευρώπης, η ευρέως διαδεδομένη απάθεια και οι αμφιβολίες έχουν αδειάσει τις εκκλησίες, με αποτέλεσμα η θρησκεία να είναι στην ουσία νεκρή. Η τεράστια Καθολική αυτοκρατορία μαστίζεται από στασιασμούς και ασυμφωνία, τα οποία οι ηγέτες της δεν έχουν καταφέρει να κατασιγάσουν. Δεν πρέπει, όμως, να μας διαφύγει το γεγονός ότι αυτή η τελική, ολοκληρωτική επίθεση στη Βαβυλώνα τη Μεγάλη θα έρθει ως έκφραση της αναλλοίωτης κρίσης του Θεού εναντίον της μεγάλης πόρνης.
    Η Εκτέλεση της Σκέψης του Θεού
    19 Πώς εκτελεί ο Ιεχωβά τη συγκεκριμένη κρίση; Αυτό μπορεί να φανεί παραστατικά από τη δράση που ανέλαβε ο Ιεχωβά στην αρχαιότητα εναντίον του αποστατικού λαού του, σχετικά με τον οποίο είπε: «Στους προφήτες της Ιερουσαλήμ είδα φρικτά πράγματα—μοιχεύουν και περπατούν στο ψεύδος· και ενίσχυσαν τα χέρια όσων πράττουν το κακό για να μην επιστρέψουν ο καθένας από την κακία του. Για εμένα όλοι τους έγιναν σαν τα Σόδομα και οι κάτοικοί της σαν τα Γόμορρα». (Ιερεμίας 23:14) Το 607 Π.Κ.Χ., ο Ιεχωβά χρησιμοποίησε τον Ναβουχοδονόσορα για να “βγάλει τα ενδύματα, να αφαιρέσει τα ωραία αντικείμενα και να αφήσει γυμνή και γδυτή” εκείνη την πόλη που διέπραξε πνευματική μοιχεία. (Ιεζεκιήλ 23:4, 26, 29) Η Ιερουσαλήμ εκείνου του καιρού αποτελούσε τύπο του Χριστιανικού κόσμου σήμερα, και όπως είδε ο Ιωάννης σε προηγούμενα οράματα, ο Ιεχωβά θα επιφέρει παρόμοια τιμωρία στο Χριστιανικό κόσμο και στην υπόλοιπη ψεύτικη θρησκεία. Η ερημωμένη, ακατοίκητη κατάσταση της Ιερουσαλήμ μετά το 607 Π.Κ.Χ. δείχνει σε ποια κατάσταση θα βρίσκεται ο θρησκευόμενος Χριστιανικός κόσμος όταν θα έχει απογυμνωθεί από τον πλούτο του και θα έχει εκτεθεί επαίσχυντα. Και το υπόλοιπο μέρος της Βαβυλώνας της Μεγάλης δεν θα έχει καλύτερη κατάληξη.
    20 Και πάλι ο Ιεχωβά χρησιμοποιεί ανθρώπινους άρχοντες για να εκτελέσει κρίση. «Διότι ο Θεός έβαλε στις καρδιές τους να εκτελέσουν τη σκέψη του, δηλαδή να εκτελέσουν τη δική τους μία σκέψη με το να δώσουν τη βασιλεία τους στο θηρίο, μέχρι να εκπληρωθούν τα λόγια του Θεού». (Αποκάλυψη 17:17) Ποια είναι η «σκέψη» του Θεού; Να φροντίσει ώστε οι εκτελεστές της Βαβυλώνας της Μεγάλης να συνασπιστούν προκειμένου να την καταστρέψουν τελείως. Βέβαια, το κίνητρο των αρχόντων για επίθεση εναντίον της θα είναι να εκτελέσουν τη δική τους «μία σκέψη». Θα έχουν την άποψη ότι αν στραφούν εναντίον της μεγάλης πόρνης θα εξυπηρετήσουν τα εθνικιστικά συμφέροντά τους. Μπορεί να δουν τη συνεχιζόμενη ύπαρξη της οργανωμένης θρησκείας μέσα στα όρια της επικράτειάς τους ως απειλή για την κυριαρχία τους. Αλλά, στην πραγματικότητα, ο Ιεχωβά θα είναι εκείνος που θα κατευθύνει τα γεγονότα. Αυτοί θα εκτελέσουν τη δική του σκέψη με το να καταστρέψουν μονομιάς τη μακραίωνη, μοιχαλίδα εχθρά του!—Παράβαλε Ιερεμίας 7:8-11, 34.
    21 Ναι, τα έθνη θα χρησιμοποιήσουν το κατακόκκινο θηρίο, τα Ηνωμένα Έθνη, για να καταστρέψουν τη Βαβυλώνα τη Μεγάλη. Δεν ενεργούν με δική τους πρωτοβουλία, επειδή ο Ιεχωβά βάζει στην καρδιά τους «να εκτελέσουν τη δική τους μία σκέψη με το να δώσουν τη βασιλεία τους στο θηρίο». Όταν έρθει ο καιρός, τα έθνη προφανώς θα διακρίνουν την ανάγκη να ισχυροποιήσουν τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Θα του παράσχουν ισχύ για δράση, χορηγώντας του ό,τι εξουσία και δύναμη έχουν, προκειμένου να μπορέσει να επιτεθεί στην ψεύτικη θρησκεία και να την πολεμήσει με επιτυχία «μέχρι να εκπληρωθούν τα λόγια του Θεού». Με αυτόν τον τρόπο, η αρχαία πόρνη θα φτάσει στο πλήρες τέλος της. Και με το καλό να μας αδειάσει τη γωνιά!
    22 Ο άγγελος, σαν να θέλει να τονίσει πόσο βέβαιο είναι ότι θα εκτελεστεί η κρίση του Ιεχωβά εναντίον της παγκόσμιας αυτοκρατορίας της ψεύτικης θρησκείας, τελειώνει τη μαρτυρία του λέγοντας: «Και η γυναίκα που είδες σημαίνει τη μεγάλη πόλη η οποία έχει βασιλεία πάνω στους βασιλιάδες της γης». (Αποκάλυψη 17:18) Σαν τη Βαβυλώνα της εποχής του Βαλτάσαρ, έτσι και η Βαβυλώνα η Μεγάλη “ζυγίστηκε στη ζυγαριά και βρέθηκε ελλιπής”. (Δανιήλ 5:27) Η εκτέλεσή της θα είναι γρήγορη και οριστική. Και πώς ανταποκρίνονται οι Μάρτυρες του Ιεχωβά στη φανέρωση του μυστηρίου της μεγάλης πόρνης και του κατακόκκινου θηρίου; Δείχνουν ζήλο στη διακήρυξη της ημέρας κρίσης του Ιεχωβά ενώ απαντούν «με χάρη» σε εκείνους που αναζητούν ειλικρινά την αλήθεια. (Κολοσσαείς 4:5, 6· Αποκάλυψη 17:3, 7) Όπως θα δείξει το επόμενο κεφάλαιο, όλοι όσοι επιθυμούν να επιζήσουν όταν εκτελεστεί η μεγάλη πόρνη πρέπει να ενεργήσουν, και μάλιστα γρήγορα!

  2. Ioannis
    Ιδιαίτερα από το 1919, η Βαβυλώνα η Μεγάλη έχει εκτεθεί σε δημόσια θέα ως χέρσα γη από πνευματική άποψη, ακριβώς όπως ανακοινώνει εδώ ο ισχυρός άγγελος:
    «Και έγινε κατοικία δαιμόνων και κρησφύγετο κάθε ακάθαρτης αναθυμίασης και κρησφύγετο κάθε ακάθαρτου και μισητού πουλιού!» (Αποκάλυψη 18:2β)
    Σύντομα θα είναι χέρσα γη στην κυριολεξία, έρημη σαν τα ερείπια της Βαβυλώνας στο σύγχρονο Ιράκ.—Βλέπε επίσης Ιερεμίας 50:25-28.
    ο ισχυρός άγγελος εφιστά την προσοχή στην ευρεία έκταση που έχει πάρει η πορνεία της Βαβυλώνας της Μεγάλης, διακηρύττοντας: «Διότι εξαιτίας του κρασιού του θυμού [ή αλλιώς «του διεγερτικού κρασιού»] της πορνείας της έχουν πέσει θύματα όλα τα έθνη, και οι βασιλιάδες της γης πόρνευσαν μαζί της, και οι περιοδεύοντες έμποροι της γης πλούτισαν λόγω της δύναμης της ξεδιάντροπης χλιδής της». (Αποκάλυψη 18:3) Αυτή έχει εμποτίσει όλα τα έθνη της ανθρωπότητας με τις ακάθαρτες θρησκευτικές της συνήθειες. Στην αρχαία Βαβυλώνα, σύμφωνα με τον ιστορικό Ηρόδοτο, κάθε γυναίκα ήταν υποχρεωμένη να εκπορνευτεί στο ναό μία φορά στη διάρκεια της ζωής της. Μέχρι σήμερα, αηδιαστική σεξουαλική διαφθορά παρουσιάζεται στα κατεστραμμένα από τον πόλεμο γλυπτά του Ανγκόρ Βατ στην Καμπότζη και στους ναούς του Χατζουράχο στην Ινδία, όπου απεικονίζεται ο Ινδουιστικός θεός Βισνού περιστοιχισμένος από αηδιαστικές ερωτικές σκηνές. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι αποκαλύψεις περί ανηθικότητας οι οποίες συγκλόνισαν το χώρο των τηλεοπτικών ευαγγελιστών το 1987 και ξανά το 1988, καθώς και η αποκάλυψη σχετικά με την ευρεία διάδοση της ομοφυλοφιλίας μεταξύ των ιερέων, δείχνουν παραστατικά ότι ακόμα και ο Χριστιανικός κόσμος ανέχεται σε συγκλονιστικό βαθμό την κυριολεκτική πορνεία. Ωστόσο, όλα τα έθνη έχουν πέσει θύματα ενός ακόμα σοβαρότερου είδους πορνείας.
    «Βγείτε από Αυτήν, Λαέ Μου»
    22 Τα επόμενα λόγια του Ιωάννη επισημαίνουν μια περαιτέρω εκπλήρωση του προφητικού προτύπου: «Και άκουσα άλλη φωνή από τον ουρανό να λέει: “Βγείτε από αυτήν, λαέ μου, αν δεν θέλετε να συμμετάσχετε με αυτήν στις αμαρτίες της και αν δεν θέλετε να λάβετε από τις πληγές της”». (Αποκάλυψη 18:4) Οι προφητείες σχετικά με την πτώση της αρχαίας Βαβυλώνας που βρίσκονται στις Εβραϊκές Γραφές επίσης περιλαμβάνουν την εντολή του Ιεχωβά προς το λαό του: «Φύγετε μέσα από τη Βαβυλώνα». (Ιερεμίας 50:8, 13) Παρόμοια, ενόψει της επερχόμενης ερήμωσης της Βαβυλώνας της Μεγάλης, ο λαός του Θεού παροτρύνεται τώρα να διαφύγει. Το 537 Π.Κ.Χ., οι πιστοί Ισραηλίτες χάρηκαν πάρα πολύ για την ευκαιρία που είχαν να διαφύγουν από τη Βαβυλώνα. Με τον ίδιο τρόπο, η απελευθέρωση του λαού του Θεού από τη Βαβυλωνιακή αιχμαλωσία το 1919 τους έκανε να χαρούν. (Αποκάλυψη 11:11, 12) Έκτοτε, εκατομμύρια άλλοι έχουν υπακούσει στην εντολή να φύγουν.
    23 Είναι πράγματι τόσο επείγον να φύγει κανείς από τη Βαβυλώνα τη Μεγάλη, να πάψει να είναι μέλος των θρησκειών του κόσμου και να αποχωριστεί πλήρως; Ναι, είναι, επειδή πρέπει να έχουμε την άποψη του Θεού σχετικά με αυτό το μακραίωνο θρησκευτικό τερατούργημα, τη Βαβυλώνα τη Μεγάλη. Ο Ιεχωβά δεν μασούσε τα λόγια του όταν την αποκαλούσε μεγάλη πόρνη. Τώρα, λοιπόν, η φωνή από τον ουρανό δίνει περαιτέρω πληροφορίες στον Ιωάννη σχετικά με αυτή την πόρνη: «Διότι οι αμαρτίες της συσσωρεύτηκαν μέχρι τον ουρανό, και ο Θεός θυμήθηκε τις άδικες πράξεις της. Αποδώστε σε αυτήν όπως και η ίδια απέδωσε, και κάντε της δύο φορές περισσότερα, ναι, διπλάσια από αυτά που έκανε· στο ποτήρι στο οποίο έβαλε κάποιο μείγμα βάλτε της δύο φορές περισσότερο μείγμα. Όσο δόξασε τον εαυτό της και έζησε σε ξεδιάντροπη χλιδή, τόσο δώστε της βασανισμό και πένθος. Διότι λέει μέσα στην καρδιά της: “Κάθομαι βασίλισσα, και χήρα δεν είμαι, και ποτέ δεν θα δω πένθος”. Γι’ αυτό, σε μία ημέρα θα έρθουν οι πληγές της, θάνατος και πένθος και πείνα, και θα καεί εντελώς με φωτιά, επειδή ο Ιεχωβά Θεός, ο οποίος την έκρινε, είναι ισχυρός».—Αποκάλυψη 18:5-8.
    24 Αυτά είναι πράγματι δυνατά λόγια! Συνεπώς, απαιτείται δράση. Ο Ιερεμίας παρότρυνε τους Ισραηλίτες των ημερών του σε δράση, λέγοντας: «Φύγετε μέσα από τη Βαβυλώνα . . .
    Ioannis . e-mail:hoovar45@gmail.com

  3. Ευτυχώς!
    Ας ξαναδιαβάσουμε τα κεφάλαια Β΄και Ζ του Δανιήλ, όπου έχουν μπει οι βάσεις της εσχατολογίας. Η Παλαιά Διαθήκη (και η Καινή, ιδίως η Αποκάλυψη, η οποία αντανακλά τη γλώσσα και τι εικόνες του Δανιήλ σε σημείο που να νομίζει κανείς ότι πρόκειται για αντιγραφή) είναι ένα εξαιρετικό σχόλιο πάνω στην εβραϊκή (ποιμενική) Κυριαρχία που έμελλε να συναντηθεί με τη δυτική (ελληνορωμαϊκή). Η επιθυμία είναι σαφής(κεφ. Ζ, 14):’η εξουσία αυτού(του Κυρίου,του Θεού, του Κεφαλαίου σήμερα)εξουσία αιώνιος, ήτις ου παρελεύσεται, και η βασιλεία αυτού ου διαφθαρήσεται.’ Η Κυριαρχία θα είναι αιώνια, δεν θα αποσυντεθεί, δεν θα παρακμάσει και δεν θα καταστραφεί, δεν θα έχει τέλος.

  4. Εκτός εάν, Φιλίστωρ, εννοείς ότι μπλέξαμε με τις καταστροφικές/αυτοκαταστροφικές διαθέσεις του Κυρίου καπιταλιστή, ότι το μέλλον είναι πολύ ζοφερό. Ναι, μπλέξαμε και πολύ άσχημα μάλιστα. . .

  5. Καθόλου συμπαθής δε μου είναι ο Ιωάννης της Αποκάλυψης. Οπωσδήποτε όμως είναι “αντικαθεστωτικός”. Πόρνη Βαβυλώνα είναι, πέραν πάσης αμφιβολίας, το ρωμαϊκό Imperium.
    Τέλος πάντων. Με βάση ό,τι έχω διαβάσει για το θέμα, η μόνη ιστορική προσέγγιση στο αινιγματικό κείμενο της Αποκάλυψης που βγάζει νόημα (χωρίς να είναι απαραίτητα σωστή) είναι του Δημήτρη Κυρτάτα, στο βιβλίο του με τίτλο “Η Αποκάλυψη του Ιωάννη και οι επτά Εκκλησίες της Ασίας”.
    http://www.alexandria-publ.gr/book.php?id=18

    Y.Γ.: Για να σου λύσω την απορία σχετικά με το προηγούμενο, μονολεκτικό σχόλιό μου: Με τους Μάρτυρες του Ιεχωβά μπλέξαμε.

  6. Καλημέρα σας
    Μερικοί, μπερδεύονται με το αποκαλυπτικό κείμενο της Αποκάλυψης του Ιωάννη, Δεν μπορούν να κατανοήσουν ΄΄το αινιγματικό κείμενο της Αποκάλυψης¨¨ παρότι ομολογούν ότι αντανακλά την γλώσσα και τις εικόνες του προφήτη Δανιήλ.
    Πάντως, αυτοί στους οποίους απευθύνεται η Αποκάλυψη, είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι, για ό,τι τους αποκαλύπτη ο Κύριος τους Ιησούς Χριστός. Διότι αυτοί την κατανοούν Σ΄αυτούς στάλθηκε, για να γνωρίζουν ακριβώς, όσα πρέπει να γίνουν σύντομα: Κεφ. 1, χωρίο 1 ,
    ΑΠΟΚΑΛΥΨΙΣ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, ἣν ἔδωκεν αὐτῷ ὁ Θεός, δεῖξαι τοῖς δούλοις αὐτοῦ ἃ δεῖ γενέσθαι ἐν τάχει,
    = για να δείξει στους δούλους του όσα πρέπει να γίνουν σύντομα. Αποκ. Κεφ. 1, χωρίο 1 ,
    Μεταξύ άλλων που θα γίνουν σύντομα:
    . . . καὶ κέκληται τὸ ὄνομα αὐτοῦ, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. 14 καὶ τὰ στρατεύματα τὰ ἐν τῷ οὐρανῷ ἠκολούθει αὐτῷ ἐπὶ ἵπποις λευκοῖς, ἐνδεδυμένοι βύσσινον λευκὸν καθαρόν. 15 καὶ ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ ἐκπορεύεται ρομφαία ὀξεῖα δίστομος, ἵνα ἐν αὐτῇ πατάσσῃ τὰ ἔθνη· καὶ αὐτὸς ποιμανεῖ αὐτοὺς ἐν ράβδῳ σιδηρᾷ· καὶ αὐτὸς πατεῖ τὴν ληνὸν τοῦ οἴνου τοῦ θυμοῦ τῆς ὀργῆς τοῦ Θεοῦ τοῦ παντοκράτορος. 16 καὶ ἔχει ἐπὶ τὸ ἱμάτιον καὶ ἐπὶ τὸν μηρὸν αὐτοῦ ὄνομα γεγραμμένον, βασιλεὺς βασιλέων καὶ κύριος κυρίων. Κεφ. 19, χωρίο 13 – 16
    . . καὶ ἤκουσα φωνῆς μεγάλης ἐκ τοῦ οὐρανοῦ λεγούσης· ἰδοὺ ἡ σκηνὴ τοῦ Θεοῦ μετὰ τῶν ἀνθρώπων, καὶ σκηνώσει μετ᾿ αὐτῶν, καὶ αὐτοὶ λαὸς αὐτοῦ ἔσονται, καὶ αὐτὸς ὁ Θεὸς μετ᾿ αὐτῶν ἔσται, 4 καὶ ἐξαλείψει ἀπ᾿ αὐτῶν ὁ Θεὸς πᾶν δάκρυον ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν, = και αυτοί θα είναι λαοί του. Και ο ίδιος ο Θεός θα είναι μαζί τους. 4 Και θα εξαλείψει κάθε δάκρυ από τα μάτια τους, Αμήν
    Ioannis e-mail: hoovar45@gmail.com

  7. Ioannis,
    Έχεις κάθε δικαίωμα να πιστεύεις ότι ένα κείμενο που γράφτηκε τον 1ο μ.Χ. αιώνα, δε συντάχτηκε για τους ανθρώπους της εποχής εκείνης κι ότι το “ἃ δεῖ γενέσθαι ἐν τάχει” δεν αναφερόταν στους συγκαιρινούς του συγγραφέα, αλλά σε σένα και στη σέχτα σου, δύο χιλιετίες αργότερα.
    Δεν έχω σκοπό να αμφισβητήσω τις πεποιθήσεις σου, καλό όμως θα ήταν να καταλάβεις κι εσύ ότι δεν είναι υποχρεωτικό για τους υπόλοιπους να τις συμμερίζονται και, ως εκ τούτου, υπάρχει μια αμυδρή πιθανότητα να μην έχουμε διάθεση για κήρυγμα.

  8. Το ενδιαφέρον μου για την Αποκάλυψη (δεν εννοώ μόνο τα αποκαλυψιακά κείμενα και τη σχετική φιλολογία) πηγάζει από το εξής ερώτημα: εάν η Αποκάλυψη είναι συνώνυμη της ανείπωτης, της ολοκληρωτικής καταστροφής, που είναι δυνατή στις μέρες μας με τα πυρηνικά/ατομικά όπλα, την οικολογική καταστροφή και την επιστήμη/τεχνολογία (βιοτεχνολογία, λ.χ.), και εάν η Πρόοδος, ως ιδεολογία και ιστορική μορφή ιστορικής συνείδησης που επικράτησε επί τρεις αιώνες, ταυτόχρονα και παράλληλα με την επέκταση του καπιταλισμού, χρεοκόπησε, ή χρεοκοπά με επιταχυνόμενο ρυθμό, μἠπως διαμορφώνεται μια νέα μορφή ιστορικής συνείδησης;

    Εάν ισχύει κάτι τέτοιο, και μάλλον ισχύει, μιας και δεν νοείται Κυριαρχία χωρίς ιστορία και κάποια μορφή ιστορικής συνείδησης, μιας και δεν υπήρξε και δεν θα υπάρξει κυριαρχική κοινωνία χωρίς ιστορική συνείδηση, έχουμε κάποιες ενδείξεις αυτής της νέας ιστορικής συνείδησης; Και ποια να είναι άραγε αυτή;

    Θα ήταν πολύ θλιβερό εάν είχαμε την επανεμφάνιση, την ανανέωση, αναπαλαίωση και την επικράτηση της Αποκάλυψης ως ιστορικής συνείδησης. Το ό,τι υπάρχουν συνθήκες και προϋποθέσεις (το δυνατό και διόλου απίθανο μιας μείζονος καταστροφής) της επικράτησής της είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού. θα ήταν θλιβερό διότι η Ημέρα της Κρίσεως, η ημέρα της κομβικής σύγκρουσης μεταξύ του Καλού και του Κακού και της υπερίσχυσης του Καλού δεν είναι άλλη μέρα παρά η μέρα της υπερίσχυσης του Κυρίου και της εξόντωσης των Υποτελών.

    Η Αποκάλυψη ως ιστορική συνείδηση θεμελιώνεται πάνω στον εξής συλλογισμό: για να υπάρξει το Καλό πρέπει να υπάρξει το Κακό! Αυτά τα δύο υπάρχουν, συγκρούονται μέχρι θανάτου αλλά τελικά το Καλό υπερισχύει και μετά γαμάει και δέρνει. Αλλά το Καλό δεν μπορεί παρά να είναι ο Καλός Θεός (που έστειλε τον γιο Του να θυσιαστεί για μας τους Κακούς και Αμαρτωλούς), ο Κύριος, ο καπιταλιστής Κύριος σήμερα, δεν μπορεί παρά να είναι η αρπαγή, η καταστροφή και η εξόντωση, και το Κακό δεν μπορεί παρά να είναι οι Υποτελείς και η δημιουργία του κοινωνικού πλούτου, ο κομμουνισμός, η Επανάσταση, η Ανυπακοή.

    Πράγματι! Δεν μπορεί να υπάρξει το Καλό χωρίς το Κακό αφού ο ενδεής Κύριος ήταν, είναι και θα είναι πάντα εξαρτημένος από τους Υποτελείς! Και η φαντασίωση της πλήρους Κυριαρχίας του Καλού Κυρίου, της πλήρους τελικά εξάλειψης και εξόντωσης του Κακού Υποτελούς δεν είναι παρά μια φαντασίωση της απεξάρτησης του Καλού Κυρίου από τον Κακό Υποτελή.
    Υπάρχουν βέβαια και Καλοί Υποτελείς, αυτοί που αγαπούν τον Κύριο Θεό και είναι υπάκουοι και αφοσιωμένοι. Αυτοί θα ανταμειφθούν με την αιώνια ζωή. Την Ημέρα της Αποκάλυψης, τηη Ημέρα της Μεγάλης Κρίσεως, ο πανίσχυρος Κύριος θα κρίνει ποιοί από τους νεκρούς θα αναστηθούν και μαζί με ποιούς από τους ζωντανούς εκείνης της στιγμής θα γίνουν αθάνατοι.

    Αυτή είναι δική μου θεώρηση για την Αποκάλυψη: μια φαντασίωση παντοδυναμίας του Κυρίου ημών. Αναρωτιέμαι και -πάλι. Είναι δυνατόν η φαντασίωση αυτή να εκπληρωθεί; ΟΧΙ! Καμία φαντασίωση δεν μπορεί να εκπληρωθεί, μιλώντας ψυχαναλυτικά! Αλλά αυτός δεν είναι ο σημαντικότερος λόγος! Εάν επικρατήσει μια νέα παραλλαγή της Αποκάλυψης, ως μορφή ιστορικής συνείδησης, η φαντασίωση παντοδυναμίας αποκαλύπτει την αδυναμία Του! Εάν παύσει να είναι φαντασίωση μέσω της εκπλήρωσής της, η Καταστροφή θα είναι τόσο μεγάλη που θα εξαλειφθεί και ο ίδιος ο Κύριος! Πλήρες αδιέξοδο!

    Το ευχάριστο θα ήταν η διαμόρφωση μιας ιστορικής συνείδησης που θα σχετιζόταν με την αποκάλυψη του Κυρίου (των επιθυμιών του, των φόβων του, των σχεδίων του, των σκέψεών του, των αδιεξόδων του). Υπάρχουν άραγε ενδείξεις μιας τέτοιας μορφής ιστορικής συνείδησης;

    Και το σημαντικότερο ερώτημα: πως διαμορφώνεται μια ιστορική συνέίδηση; Μήπως η επικράτηση της όποιας μορφής είναι το αποτέλεσμα μιας αδιόρατης, μοριακής, ριζωματικής, για να θυμηθούμε και τους Ντελέζ και Γκουαταρί, σύγκρουσης;

  9. Αγαπητέ Φιλίστωρ

    Ο προσεκτικός αναγνώστης της Αποκάλυψης του Ιωάννη, βλέπει από την αρχή ότι τα μηνύματά της είναι προς:
    4 . . . . ταῖς ἑπτὰ ἐκκλησίαις ταῖς ἐν τῇ ᾿Ασίᾳ· . . . .,
    11 . . · ὃ βλέπεις γράψον εἰς βιβλίον καὶ πέμψον ταῖς ἑπτὰ ἐκκλησίαις, εἰς ῎Εφεσον καὶ εἰς Σμύρναν καὶ εἰς Πέργαμον καὶ εἰς Θυάτειρα καὶ εἰς Σάρδεις καὶ εἰς Φιλαδέλφειαν καὶ εἰς Λαοδίκειαν.
    Κεφ. 1, χωρίο 4, και 11
    Και πόσο χάρηκαν εκείνοι οι πρώτοι αληθινοί χριστιανοί από τον έπαινο και την κατεύθυνση που έλαβαν από τον ίδιο τον Κύριο Ιησού Χριστό !
    Στην συνέχεια, αφού ο Κύριος Ιησούς αναφέρθηκε στα τρεχοντα ζητήματα, προχώρησε να δώσει και άλλες πληροφορίες, και μάλιστα
    ισχυρά αγγέλματα για όλη την ανθρωπότητα, που φθάνουν μέχρι την εποχή μας, και πέρα απο αυτήν, π.χ.
    6 Καὶ εἶδον ἄλλον ἄγγελον πετόμενον ἐν μεσουρανήματι,
    ἔχοντα εὐαγγέλιον αἰώνιον εὐαγγελίσαι ἐπὶ τοὺς καθημένους ἐπὶ τῆς γῆς
    καὶ ἐπὶ πᾶν ἔθνος καὶ φυλὴν καὶ γλῶσσαν καὶ λαόν
    εὐαγγέλιον αἰώνιον λοιπόν.
    Αυτή η καλή είδηση είναι, ότι ο Παντοδύναμος, θα συντρίψει το Παγκόσμιο Πονηρό Διαβολο Σατανοκρατούμενο σύστημα, και με την Βασιλεία του θα κάνει την Γη παράδεισο
    Κεφ. 19, χωρίο 11 – 16
    11 Καὶ εἶδον τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγμένον, καὶ ἰδοὺ ἵππος λευκός, καὶ ὁ καθήμενος ἐπ᾿ αὐτόν,
    καλούμενος πιστὸς καὶ ἀληθινός, καὶ ἐν δικαιοσύνῃ κρίνει καὶ πολεμεῖ·
    12 οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ὡς φλὸξ πυρός, καὶ ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ διαδήματα πολλά, . .

    . . καὶ κέκληται τὸ ὄνομα αὐτοῦ, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. 14 καὶ τὰ στρατεύματα τὰ ἐν τῷ οὐρανῷ ἠκολούθει αὐτῷ ἐπὶ ἵπποις λευκοῖς, ἐνδεδυμένοι βύσσινον λευκὸν καθαρόν. 15 καὶ ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ ἐκπορεύεται ρομφαία ὀξεῖα δίστομος, ἵνα ἐν αὐτῇ πατάσσῃ τὰ ἔθνη· καὶ αὐτὸς ποιμανεῖ αὐτοὺς ἐν ράβδῳ σιδηρᾷ· καὶ αὐτὸς πατεῖ τὴν ληνὸν τοῦ οἴνου τοῦ θυμοῦ τῆς ὀργῆς τοῦ Θεοῦ τοῦ παντοκράτορος. 16 καὶ ἔχει ἐπὶ τὸ ἱμάτιον καὶ ἐπὶ τὸν μηρὸν αὐτοῦ ὄνομα γεγραμμένον, βασιλεὺς βασιλέων καὶ κύριος κυρίων.
    Κεφ. 19, χωρίο 11– 16

    Και Κεφ. 21, χωρίο 3 – 4
    . . καὶ ἤκουσα φωνῆς μεγάλης ἐκ τοῦ οὐρανοῦ λεγούσης· ἰδοὺ ἡ σκηνὴ τοῦ Θεοῦ μετὰ τῶν ἀνθρώπων, καὶ σκηνώσει μετ᾿ αὐτῶν, καὶ αὐτοὶ λαὸς αὐτοῦ ἔσονται, καὶ αὐτὸς ὁ Θεὸς μετ᾿ αὐτῶν ἔσται, 4 καὶ ἐξαλείψει ἀπ᾿ αὐτῶν ὁ Θεὸς πᾶν δάκρυον ἀπὸ τῶν ὀφθαλμῶν αὐτῶν, = και αυτοί θα είναι λαοί του. Και ο ίδιος ο Θεός θα είναι μαζί τους. 4 Και θα εξαλείψει κάθε δάκρυ από τα μάτια τους,
    Κεφ. 21, χωρίο 3 – 4

    Συζήτηση κάνουμε.
    Αυτά εν συντομία, (και άλλα) , αποκάλυψε ο Κύριος Ιησούς Χριστός και κατέγραψε ο Ιωάννης

    Δεν είναι απόψεις και αμπελοσοφίες πονηρών ανθρώπων, σαν αυτές που κάθε μέρα γίνονται, έτσι για νάχουμε να λέμε
    Το κείμενο υπάρχει, όποιος θέλει και είναι με το μέρος του Ποιμένα Ιησού Χριστού,
    το διαβάζει και το καταλαβαίνει το κείμενο,
    και δεν ακολουθεί την φωνή των ψευτο- ποιμένων

    Τα ¨¨ κυρήγματᨨ γίνονται σε άλλους χώρους, το γνωρίζεις αυτό πολύ καλά
    Γίνονται (από τους τάχα γνωρίζοντες τις απόψεις της Αγίας Γραφής.Η αλήθεια είναι ότι to 2 -5 % το γνωρίζουν, αλλά και αυτό καθαρά, δεν το λένε )
    Θέλουν να αποκοιμίζουν τους ανθρώπους,
    να τους κρατούν εκεί, μακριά από την γνώση του Αληθινού Θεού, να μπορούν εύκολα
    να τους παροδηγούν και να παροδηγούνται από τον Σατανά και να είναι θύματα εκμετάλλευσης όλοι τους,
    – Συμφωνείς ?

    oannis e-mail: hoovar45@gmail.com

  10. Αγαπητε Ιωαννη (hoovar45@gmail.com) δυστυχώς μόνο ο Φιλίστωρ σε πήρε χαμπάρι. ήρθες εδώ με σκοπό το κήρυγμα, θα σου τα ψάλλω κι εγώ λοιπόν ενα χεράκι.
    οι Μάρτυρες του Ιεχωβά ειναι μέρος της Βαβυλώνας της μεγάλης του βιβλίου της αποκάλυψης, Αυτο επειδη ο προεδρος σας ο Rotherford εκανε πορνική πρόταση στον Hitler. του έστειλε μια διακήρυξη και ενα γραμματακι που ελεγε οτι οι ΜτΙ υποστηρίζουν πλήρως και συμφωνούν με τα υψηλά ιδεώδη του ναζισμού. και λεει και ενα αστείο αντισημιτικό για να γελάσουν μαζι με τον Hitler. Φυσικα ο Hitler τον αηδίασε, μπορει να ηταν φονιας αλλα ηταν ξηγημένος.
    επισης ειστε ενοχοι αιματος επειδη παμπολες φορες στα εντυπα σας δίνετε ιατρικες συμβουλές που πολλες φορες ειναι και νομοι μεγαλυτεροι κι απ αυτους του ιεχωβα. πχ δεν αφήνατε τους αδελφούς σας να κανουν εμβολια και απογορευατε την μεταμοσχευση οργανων επειδη ειναι κανιβαλισμος μετα τα αλλαξατε οπως με τη μεταμοσχευση αιματος που τωρα την επιτρέπετε μερικώς, κι οσοι πέθαναν… δε βαριεσε ρε αδερφε…ειστε δολοφονοι η δεν ειστε?
    αμ το αλλο με την αποκοπη. καλα η Σκοπια σας δείνει οδηγιες αλλα κι εσεις ? ουτε ενας σκεφτεται αν αυτες οι οδηγίες ειναι αντιγραφικες? η γραφη ολο για συγχωρηση μιλαει και αγαπη. εσεις ουτε τους αδελφους σας δεν αγαπατε πως θα περασετε στη βασιλεια? το λεω αυτο επειδη αν καποιος αδελφος σας αμαρτήσει και ερθει και ζητησει με λυπη να τον συχωρέσετε… εσεις τον εχετε στην ακρη κανα δυο χρονακια αποκομμενο μηπως και σας λεει ψεματα. αυτο λεει στη γραφη? η μηπως λεει να τον δεχτειτε και να του αλείψετε λαδι και να προσευχηθείτε για αυτον και να τον παρετε μαζι σας ξανα? καλα την παραβολή με τον άσωτο γιο δεν την εχει διαβασει κανενας εκει μεσα με ανοιχτα τα ματια? Ζομπι ε Ζομπι !
    δειτε τα σχολεια εδω http://popaganda.gr/44455/