φίλες και φίλοι, γεια σας και χαρά σας
Καλώς ήρθατε στην Ανωτάτη Σχολή Κακών Τεχνών! Ανωτάτη; Καθόλου! Πλάκα κάνω, θα το έχετε ψυλλιαστεί. Ξέρετε γιατί κάνω πλάκα; Για να διασκεδάσω το άγχος και τους φόβους που μου δημιουργεί το επίθετο και οι βαθμοί σύγκρισης (του ουσιαστικού, του επιθέτου και του επιρρήματος). Έχω διαβάσει ποιήματα που δεν περιείχαν ούτε ένα επίθετο, ούτε ένα βαθμό σύγκρισης και ήταν αριστουργήματα! Διαβάστε την Ιλιάδα, το κείμενο του δυτικού Κυρίου! Ξεχειλίζει από επίθετα και βαθμούς σύγκρισης! Αριστούργημα είναι κι αυτό, αλλά για τον Κύριο. Εγώ το θεωρώ το πρώτο πορνογραφικό κείμενο, έξοχο αλλά πορνογραφικό. Πρόκειται για πολεμική πορνογραφία. Το επίθετο παραπέμπει στην επίθεση του Κυρίου. Πολύ σύντομα, με τα πρώτα μαθήματα της Γραμματικοποίησης της Ιστορίας (Α΄ Μορφολογία) θα διαπιστώσετε ότι το επίθετο και οι βαθμοί σύγκρισης είναι δημιουργήματα της γλώσσας του Κυρίου, της Κυριαρχίας. Θα γνωρίζετε ότι η συντριπτική πλειονότητα των γλωσσών που μιλήθηκαν πάνω σε αυτό το πλανήτη, τον οποίο ο δυτικός Κύριος καταστρέφει καθημερινά και ανεπανόρθωτα, δεν ήταν κλιτικές γλώσσες, δεν υπήρχαν μέρη του λόγου, δεν υπήρχαν επίθετα! Μήπως σας διαφεύγει το γεγονός ότι το επίθετο στις ινδοευρωπαϊκές γλώσσες εμφανίστηκε προτελευταίο, με τελευταίο αυτό το έκτρωμα που λέγεται άρθρο; Δεν σας διαφεύγει και χαίρομαι πολύ γι’ αυτό. Το επίθετο συνδέεται άμεσα με την δυτική αξιοκρατία κι αυτή με το φασισμό, την αναβίωση του εξοντωτικού ποιμενικού πνεύματος σε καπιταλιστικές συνθήκες. Το επίθετο και οι βαθμοί σύγκρισης είναι μέσα συρρίκνωσης του εμμενούς κομμουνισμού, και τα προσεχή χρόνια θα μας δοθούν πολλές ευκαιρίες να το εξετάσουμε και να το κατανοήσουμε. Το γεγονός ότι δεν μπορούμε να πάψουμε να χρησιμοποιούμε το επίθετο και τους βαθμούς σύγκρισης, δεν σημαίνει κιόλας ότι δεν μπορούμε ή δεν πρέπει να το μελετήσουμε και να το κατανοήσουμε.
Ο χαρακτηρισμός Ανωτάτη με παροτρύνει να τοποθετήσω τη σειρά διαλέξεων που σχετίζονται με τη λατρεία του ύψους στην πρώτη θέση. Όχι μόνο για να κατανοήσουμε τον τίτλο “Ανωτάτη Σχολή”, σαφέστατη εκδήλωση της λατρείας του ύψους αλλά και όλες τις πτυχές, ορατές και αθέατες, αυτής της λατρείας. Θα έχετε ακούσει ότι, σύμφωνα με την δυτική ανδρική κουλτούρα, ένας άνδρας δεν πρέπει να είναι κοντός, φτωχός και φαλακρός ή κοντός, φτωχός και πούστης. Πούστης δεν πρέπει να είναι, γιατί όποιος γαμιέται υποβιβάζεται στην κατάσταση της γυναίκας. Ο υποταγμένος γαμιέται, άρα όποιος γαμιέται, είναι υποταγμένος1. Φαλακρός δεν πρέπει να είναι, διότι η έλλειψη τριχών στο κορμί και στο κεφάλι που φαίνεται, παραπέμπει στο άτριχο της παιδοποιημένης2 από την ανδρική κουλτούρα γυναίκας. Φτωχός δεν πρέπει να είναι διότι ο φτωχός δεν είναι άρπαγας αλλά θύμα αρπαγής από άλλον άνδρα3. Γιατί όμως δεν πρέπει να είναι κοντός; Γιατί ο κοντός άνδρας περιφρονείται περισσότερο από την κοντή γυναίκα; Γιατί η δυτική ανδρική κουλτούρα θαυμάζει και εκτιμά τον ψηλό άνδρα; Εκδηλώσεις αυτού του θαυμασμού θα συναντήσουμε πολλές μέσα στα πλαίσια της καθημερινής καπιταλιστικής ζωής: σε πολλά επαγγέλματα προτιμούνται ψηλοί και αποκλείονται οι κοντοί· στις παρελάσεις οι ψηλοί μπαίνουν μπροστά· σε πολλές περιπτώσεις, μέτρο αξιολόγησης είναι το ύψος (υψηλού επιπέδου)· κατακτούμε τις ψηλές κορφές· κτίζουμε ολοένα και πιο ψηλά κτήρια, τα οποία και θαυμάζουμε· μας αρέσει να πετάμε στα ψηλά. . .
Η δυτική ανδρική κουλτούρα και ο δυτικός πολιτισμός λατρεύει το ύψος, δεν υπάρχει καμία απολύτως αμφιβολία γι αυτό. Είναι μια από τις πιο σημαντικές λατρείες του δυτικού Κυρίου4. Τι είναι όμως μια λατρεία; Γιατί να το λατρεύουμε; Πότε εμφανίστηκε αυτή η λατρεία; Πως εξελίχθηκε; Ποιες ήταν και είναι οι συνέπειές της; Πως σχετίζεται η Θεολογία με τον ύψος; Πως το Υψηλό με την Αισθητική5; Γιατί τα σημαντικότερα επιστημονικά και τεχνολογικά επιτεύγματα σχετίζονται με τη λατρεία του ύψους; Στις διαλέξεις που θα ακολουθήσουν θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε σε όλα αυτά τα ερωτήματα, να διατυπώσουμε νέα και να κάνουμε κάποιες σκέψεις σχετικά με το μέλλον της λατρείας του ύψους, κατά συνέπεια του ίδιου του παγκοσμίως κυρίαρχου δυτικού πολιτισμού.
Η πρώτη διαπίστωση που οφείλουμε να κάνουμε είναι ότι, ενώ ο Κύριος και η Κυριαρχία, η αρπαγή δηλαδή και η καταστροφή του κοινωνικού πλούτου, εμφανίστηκαν σε πολλά σημεία της γης και σε διαφορετικές εποχές, ο δυτικός ήταν αυτός που κατέκτησε και έλεγξε το ύψος. Όλοι οι Κύριοι λάτρεψαν το ύψος, θα το εξετάσουμε σε μια διάλεξη αφιερωμένη σε αυτό το ζήτημα, αλλά ο δυτικός ήταν αυτός που βρέθηκε με το σώμα του εκεί όπου είχε προηγουμένως τοποθετήσει ένα πλάσμα της φαντασίας του, ένα πλάσμα που δεν ήταν παρά αυτός ο ίδιος. Πως τα κατάφερε; Μα με την επιστήμη και την τεχνολογία. Μα αυτά εκθρόνισε το πλάσμα της φαντασίας του από εκεί ψηλά και θρονιάστηκε εκεί. Αλλά, όπως έχει ειπωθεί, όσο ψηλά και να κάτσει, με το κώλο θα κάτσει. (Δεν μπορώ να θυμηθώ ποιος το είπε). Κατηγορούν τον μαρξισμό ότι βλέπει την παγκόσμια ιστορία με τη ματιά του δυτικού, δυτικοκεντρικά, επιτρέψτε μου την έκφραση, Δεν μπορώ να κατανοήσω αυτή τη μομφή. Ας τη δούμε βουσμανοκεντρικά. Ας τη δούμε με τη ματιά του ανθρώπου των θάμνων (bushman) της ερήμου Καλαχάρι. Τι θα δούμε; Θα δούμε τον δυτικό Κύριο και τον δυτικό πολιτισμό να καταστρέφει την ζωή πάνω στον πλανήτη, θα δούμε να καταστρέφει κι εμάς τους ίδιους και να μας στοιβάζει σε παραπήγματα. Και να ήμασταν μόνο εμείς; Ας τη δούμε κινεζοκεντρικά. Ας υποθέσουμε ότι ο κινέζος Κύριος θα κυριαρχήσει πάνω στον πλανήτη ή θα καταστρέψει τη ζωή. Μα υπάρχει κινέζος Κύριος; Δεν χρησιμοποιεί τα μέσα εξόντωσης, αρπαγής και καταστροφής που πρώτος χρησιμοποίησε ο δυτικός Κύριος. Ο κινέζος Κύριος έφτιαξε αεροπλάνα και πυρηνικά όπλα; Και το εμπόρευμα γνώριζε, και το χρήμα γνώριζε, και την πυρίτιδα γνώριζε. Γιατί δεν τα χρησιμοποίησε όλα αυτά σε ευρεία κλίμακα; Από τη στιγμή που ο δυτικός Κύριος και ο δυτικός πολιτισμός κυριαρχεί πάνω στο πλανήτη, δεν μπορούμε παρά να καταλήγουμε σε αυτόν6. Αυτός ήταν που πρώτος εκπλήρωσε τις επιθυμίες του, αυτός πρώτος έγινε θεός, είναι πολύ λογικό να είναι αυτός ο Κύριος του Κόσμου. Ο Κύριος είναι μόνο δυτικός, δεν υπάρχει άλλος. Οι άλλοι οφείλουν να τον μιμηθούν, εάν θέλουν να τον νικήσουν.
Η κατάκτηση και ο έλεγχος του ύψους από τον δυτικό Κύριο είναι η εκπλήρωση της αντίστοιχης επιθυμίας. Θα μας δοθεί η ευκαιρία να δούμε πως καταγράφηκε αυτή η επιθυμία. Εγώ όμως μιλάω για λατρεία. Ο Κύριος λάτρεψε το ύψος, δεν επιθύμησε απλά να το κατακτήσει και να το ελέγξει. Η λατρεία εμπεριέχει την επιθυμία αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Εμπεριέχει και την μέσω της φαντασίας ικανοποίησή της. Λατρεύω το ύψος σημαίνει θέλω να βρεθώ εκεί ψηλά, να ζήσω εκεί, αλλά σημαίνει και βλέπω τον εαυτό μου εκεί ψηλά. Ικανοποιώ φαντασιωσικά την επιθυμία μου. Λατρεύω σημαίνει υπηρετώ. Λατρεύω το ύψος σημαίνει υπηρετώ την φαντασιωσική ικανοποίηση της επιθυμίας μου. Υπηρετώ, λατρεύω τον ίδιο μου τον εαυτό.
Εάν σκεφτούμε ότι όλες οι επιθυμίες του Κυρίου υπηρετούν ένα και μόνο σκοπό, την αύξηση της ισχύος, η λατρεία του ύψους σημαίνει την επιθυμία να πραγματοποιηθεί η επιθυμία του ελέγχου του ύψους. Όσο ήταν αδύναμος ο Κύριος, δεν ήταν τίποτα άλλο παρά λάτρης της ισχυροποίησής του. Πως όμως το ύψος αυξάνει την ισχύ του Κυρίου; Και τι είναι η ισχύς; Είναι η δυνατότητα να νικάει τον αντίπαλό του, να τον εξοντώνει ή να τον υποτάσσει. Είναι η δυνατότητα να ενισχύει την Κυριαρχία του επί του Υποτελούς, δηλαδή την αρπαγή και την καταστροφή του κοινωνικού πλούτου για να παραμένει, ο Υποτελής, διαρκώς εξαντλημένος και ανήμπορος να απομακρύνει τον Κύριό του. Ο ο έλεγχος του ύψους αυξάνει την ισχύ τόσο του πολεμιστή όσο και του Κυρίου, που δεν παύει να είναι πολεμιστής. Το ύψος αυξάνει το βεληνεκές των βλημάτων του, ενώ μειώνει αυτό των αντιπάλων του. Θα εφοδιαστούμε με δόρατα και θα χωριστούμε σε δυο ομάδες: η μια θα ανέβει πάνω στη ακρόπολη των Μυκηνών και η άλλη θα την πολιορκήσει. Ποιος θα είναι πιο ασφαλής; Τίνος τα βλήματα θα διαθέτουν μεγαλύτερο βεληνεκές. Δεν χρειάζεται όμως να πάμε εκεί. Αρκεί να επισημάνουμε ότι αυτό το πλεονέκτημα έχει καταγραφεί στην ίδια τη λέξη ύψος. Η δομή της λέξης μας λέει ότι αυτοί που την έπλασαν, έβλεπαν το πάνω από κάτω, όχι το κάτω από πάνω. Το ύψος προέρχεται από την πρόθεση ὑπό, που η αρχική της σημασία είναι “από τα κάτω”7. Και τίνος πολεμιστή το δόρυ θα διαθέτει μεγαλύτερο βεληνεκές, του ψηλού ή του κοντού, δεδομένης μιας ίσης σωματικής ρώμης; Δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι ο πολεμιστής φαντάστηκε τον εαυτό του σαν ψηλό βουνό. Η Ιλιάδα δεν περιγράφει τα βουνά με ανθρώπινους ανατομικούς όρους. Έχουν κεφάλι, σβέρκο και πόδια. Ξέρετε πόσο ψηλούς έβλεπαν οι αοιδοί τους θεούς; Πάνω από 200 μέτρα!8 Μα τη Παναγία!
Το ύψος διατηρεί την υπάρχουσα ισχύ και την αυξάνει. Η διατήρηση της είναι εκ των ων ουκ άνευ για την αύξησή της. Το ύψος είναι ταυτόσημο της εξάλειψης της απώλειας, τόσο της ίδιας της ζωής όσο και της λείας που έχει αποθηκευτεί εκεί. Το ύψος είναι πηγή ζωής για τον Κύριο, μιας και είναι ένα ιδανικό κρησφύγετο, λημέρι, καταφύγιο, κρυψώνας. Να γιατί δεν φαίνεται ο θεός (και ο Θεός). Όσο πιο ψηλά, τόσο πιο ισχυρός νιώθει ο Κύριος. Το ύψος έχει και επιθετικό και αμυντικό χαρακτήρα. Αναπόφευκτα, η λατρεία του ύψους συνδέεται με την λατρεία του φρουρίου.
Διαθέτει όμως και μια πλευρά που ξεπερνάει τη διάκριση επίθεση/άμυνα. Πρόκειται για τη δυνατότητα αποτελεσματικότερης επιτήρησης. Όσο πιο ψηλά ανεβαίνουμε, τόσο πιο πολύ αυξάνεται ο χώρος που μπορούμε να καλύψουμε με τη ματιά μας, τόσο πιο πολλούς Υποτελείς μπορούμε να παρακολουθήσουμε, τόσο πιο πολύ πλούτο μπορούμε να επισκοπήσουμε. Ο Κύριος του ύψους γίνεται παντεπόπτης: έστιν ουν οφθαλμός ος τά πάνθ’ ορά και ασφαλώς βρίσκεται πολύ ψηλά, στον ουρανό. Η Πανταχού Παρουσία (η αρχαϊκού τύπου, αυτή που επιτυγχάνεται μέσω της επιτήρησης) είναι εφικτή μόνο με την επιτήρηση όλων των Υποτελών και μπορούμε να πούμε ότι οι αόρατοι επουράνιοι κατασκοπευτικοί δορυφόροι τα καταφέρνουν αρκετά καλά. Δεν γνωρίζω εάν έχετε αμφιβολίες ότι είναι το μάτι του θεού.
Το πρώτο ύψος που κατέκτησε ο δυτικός Κύριος ήταν οι ψηλοί και απόκρημνοι βραχώδεις λόφοι. Στη κορυφή αυτού του λόφου έκτιζε ο Κύριος του φρούριό του. Γνωρίζετε πως το έλεγε; Χμμμ! Το όνομά του ήταν πόλις. Θα αφιερώσουμε μια ξεχωριστή διάλεξη για αυτό το ζήτημα. Ο τόπος όπου έμενε ο υποτελής πληθυσμός λεγόταν άστυ. Όταν οι διάσπαρτοι γαιοκτήμονες δουλοκτήτες εγκαταστάθηκαν στο άστυ, για να άρουν το μειονέκτημα της μεταξύ τους απόστασης, για να συνεργάζονται, να λαμβάνουν αποφάσεις και να αγοράζουν δούλους, το είδαν ως πόλιν, ως φρούριο. Στους όρους λοιπόν πολίτης, πολιτεία, police, πολιτική και πολιτισμός έχει ενσωματωθεί τόσο η λατρεία του ύψους όσο και η λατρεία του φρουρίου. Και οι ιοί δεν φαίνονται δια γυμνού οφθαλμού, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν.
Εάν ο Κύριος, ο αυθέντης (που σημαίνει οπλοφόρος) μένει ψηλά, επάνω, εάν η Κυριαρχία είναι η μόνη αυθεντικότητα, ό,τι βρίσκεται ψηλά και πάνω είναι αυθεντικό, είναι κάτι που αρμόζει στον Κύριο, είναι άξιο εκτίμησης και θαυμασμού. Η Σχολή Κακών Τεχνών είναι Ανωτάτη, δεν είναι παίξε γέλασε! Τόσο κακό είναι να παίζεις και να γελάς; Ο εισαγγελέας είναι ανώτατος κρατικός υπάλληλος. Ό,τι βρίσκεται κάτω, χαμηλά είναι άξιο περιφρόνησης. Οι εργάτες είναι πολύ χαμηλού μορφωτικού επιπέδου, είναι για τα μπάζα, άχρηστοι, ανάξιοι και ανίκανοι. Ενώ ο Υψηλότατος! Μέτρο αξιολόγησης δεν μπορεί παρά να είναι το ύψος. Το διαπίστωσε και ο Καντ, αν και τη λατρεία του ύψους δεν μπόρεσε να την εντοπίσει.
Εκτός από τη λατρεία του φρουρίου, η λατρεία του ύψους συνδέεται με τη λατρεία της πτήσης. Όπως η ταχύτητα αναιρεί την απόσταση διατηρώντας την, η πτήση αναιρεί το ύψος διατηρώντας το. Το ύψος είναι μια κάθετη απόσταση, η πτήση ταχύτητα προς τα πάνω. Μόνο η πτήση μπορεί να επιτύχει την απόσταση μεταξύ των φρουρίων. Δεν υπήρξε όμως μια λατρεία ιπτάμενου φρουρίου. Παρ’ όλα αυτά, όταν κατασκεύασε και χρησιμοποίησε ιπτάμενα φρούρια, τα αεροπλάνα εννοώ, πάνω στα οποία ζει, μετακινούμενος διαρκώς, μακριά από τους Υπηκόους του αλλά και τα χρησιμοποιεί για να εξοντώσει, να αρπάξει και να καταστρέψει, ξεπέρασε και τη πιο τολμηρή φαντασία. Μετά την εκπλήρωση της επιθυμίας κατάκτησης του ουρανού (θεός), η επιθυμία της κατάκτησης του διαστήματος δεν άργησε να εμφανιστεί (επιστημονική φαντασία) και να εκπληρωθεί. Τώρα επιδιώκει να αποικίσει τη Σελήνη και τον Άρη, αλλά όποιος δεν είναι βέβαιος ότι είναι ένα πρόσχημα για να καταστραφεί ακόμα περισσότερος πλούτος δεν θα χρειαστεί και πολύ χρόνο για να το αντιληφθεί.
Η κατάκτηση των ψηλών κορυφών, με προεξάρχουσα αυτή του Έβερεστ, και τα ταξίδια με το αεροπλάνο είναι οι πιο χαρακτηριστικές εκδηλώσεις της λατρείας του ύψους. Με την κατάκτηση όμως και τον έλεγχο του ύψους, η αντίστοιχη λατρεία δεν έχει λόγο ύπαρξης. Επιβιώνει όμως, είναι πολύ ισχυρότερη από τον χριστιανισμό, και συμβάλλει στην διαιώνιση και ενίσχυση της Κυριαρχίας πάνω στη Φύση και πάνω στον Υποτελή. Οφείλουμε να την μελετήσουμε, να καταγράψουμε όλες τις εκδηλώσεις και τα απολιθώματά που επιβιώνουν και δηλητηριάζουν τη ζωή μας. Η επίλυση των παγκόσμιων κοινωνικών προβλημάτων δεν θα επιτευχθεί εάν δεν ξεριζώσουμε, όπου κι αν τα βρούμε, τις λατρείες του Κυρίου: τη λατρεία της απόστασης, της ταχύτητας, του ύψους, της πτήσης, του φρουρίου, της λάμψης, της διείσδυσης. . .
Στις δυο προσεχείς διαλέξεις θα ασχοληθούμε πρώτα με τον Δία και τη σχέση του με το ύψος και μετά με το ύψος στους Ψαλμούς. Σας εύχομαι υγεία και χαρά· νομίζω ότι ξέρετε πως δεν χαρίζονται.
από μέσα μας τα ορμητήρια του Κυρίου, τις λατρείες τουα ορμητήρια και να τατης και να την . Είναι ένα δηλητήριο που της Η λατρεία αυτή, με τΤο ύψος ως ενδιαίτημα μας κάνει θεούς. Η εγκατάσταση λατρεία του ύψους Εάν δεν κάνω λάθος, η κατάκτηση του Έβερσ
Σημειώσεις
1. Περισσότερα για αυτό το ζήτημα, βλ. Γαμησιολογία και Πατριαρχία
και Ποδόσφαιρο.
2. Για την παιδοποίηση της γυναίκας, βλ. Γαμησιολογία.
3. Βλέπε περισσότερα στην Αρπακτική.
4. Για τις λατρείες του Κυρίου, βλ. Θεολογία της Προόδου.
5. Εάν θέλετε να διαβάσετε σχετικά με αυτό το ζήτημα, στην Κριτική της
κριτικής δύναμης του Καντ (εκδ. Ιδεόγραμμα, μετ. Κ. Ανδρουλιδάκης)
θα βρείτε μια Αναλυτική του υψηλού (“Το ωραίο συμπίπτει με το υψηλό σε
τούτο, ότι και τα δύο αρέσουν καθ’ εαυτά. . . “) Τις απόψεις του Καντ
εξετάζω στο κεφάλαιο Αισθητική και ύψος.
6. Μια συντομότατη ανασκόπηση της Παγκόσμιας Ιστορίας θα βρείτε
στο Αδρομερές Σκιαγράφημα μιας Παγκόσμιας Ιστορίας.
7. Στη Γραμματικοποίηση της Ιστορίας (Γ΄ Σημασιολογία) εξετάζω
τις προθέσεις και δείχνω ότι η αρχική τους σημασία ενισχύει την
άποψη ότι οι πρόγονοί μας ζούσαν σε περιοχές χωρίς βουνά, σε
στέπες δηλαδή.
8. Εάν το ιλιαδικό πέλεθρον (32,5 μ.) υπολογίζει το μήκος, τότε ο Άρης
στον Φ 407 ξεπερνάει τα 220 μέτρα. Εάν μετράει την επιφάνεια, το
σώμα του θεού καταλαμβάνει 70.000 τετραγωνικά πόδια, 70
στρέμματα.
κοινωνική ιεραρχία και ύψος
Αισθητική και υψηλό
Πολύ καλό φίλε!
Υψηλά νοήματα (ουπς μου ξέφυγε) 🙂
Αυτή η λατρεία της δύναμης είναι που μας αποξένωσε από τη φύση…
Να είσαι καλά.